Vlada Federacije BiH donijela je novu Uredbu o isplati pomoći od strane poslodavaca

Uredba je objavljena u „Službenim novinama FBiH“, broj 56/24 od 19.7.2024. godine i stupa na snagu osmog dana od dana objave. Ovom Uredbom uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika isplate i način realizacije s ciljem ublažavanja ekonomskih posljedica uzrokovanih rastom cijena osnovnih životnih namirnica.

U Uredbi se koristi termin „zaposlenik” .

Uredbom je propisano:

Predmet Uredbe je isplata pomoći zaposleniku od strane poslodavca, dinamika isplate i način realizacije;

Osnov za isplatu pomoći je interni akt koji donosi poslodavac (npr. odluka, pravilnik) kojim se, uređuje iznos pomoći, datum isplate, broj tranši i uslovi isplate. Pojedinačni akti koje donosi poslodavac za ostvarivanje prava na pomoć, obavezno se donose u pisanom obliku;

Pravo na pomoć ostvaruju lica koja imaju zasnovan radni odnos sa poslodavcem u smislu člana 4. Zakona o radu („Službene novine FBiH” br.: 26/16, 89/018, 44/22 i 39/24). U smislu navedene odredbe zakona zaposlenik zasniva radni odnos stupanjem na rad na osnovu zaključenog ugovora o radu, a poslodavac je dužan zaposlenika po zaključenom ugovoru o radu prijaviti na obavezno osiguranje (penzijsko i invalidsko osiguranje, zdravstveno osiguranje i osiguranje za slučaj nezaposlenosti), u skladu sa zakonom;

Pravo na isplatu pomoći imaju radnici koji su zatečeni u radnom odnosu na dan donošenja internog akta poslodavca (npr. odluka, pravilnik) o isplati pomoći, bez diskriminacije na bilo koji način;

Izuzetno, ukoliko zaposleniku prestane radni odnos, poslodavac koji pomoć isplaćuje u više tranši nema obavezu isplate preostalih tranši zaposleniku nakon prestanka radnog odnosa;

Isplata pomoći vrši se isključivo na transakcijske račune zaposlenika;

Maksimalan iznos neoporezive pomoći koju poslodavac može isplatiti zaposleniku  iznosi 2.768,00 KM, a poslodavac može izvršiti isplatu i manjeg iznosa pomoći;

Pomoć koju isplaćuje poslodavac ne smatra se plaćom ili naknadom plaće prema odredbama Zakona o radu;

Pomoć zaposleniku može se isplatiti jednokratnom tranšom ili u više dijelova a maksimalno 6 (šest) tranši s tim da ukupan iznos ne može biti veći od maksimalno dozvoljenog  iznosa neoporezive pomoći;

Pomoć po Uredbi može se isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu Uredbe (tj. 27.7.2024.) a najkasnije do prestanka važenja Uredbe;

Poslodavac je dužan, do 15. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći ili dijela pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi izvještaj o isplati pomoći (propisani obrazac);

Ministarstvo finansija/ financija prikuplja podatke od Porezne uprave o isplaćenim pomoći, a Porezna uprava je dužna dostavi Ministarstvu podatke o ukupno isplaćenoj pomoći do 15.2.2025. godine.

Uredba prestaje da važi 31.12.2024. godine! (STRUČNA SLUŽBA SSŠPDP BiH)