„Ujedinjene žene“ dokazale kako Robotika nije namijenjena samo dječacima već i djevojčicama
BIHAĆ – Udruženje „Ujedinjene žene“ u partnerstvu s UNICEF-om u Bosni i Hercegovini prigodnom svečanošću okončalo je četveromjesečni projekt „ROBO-GIRLS“ – Osnaživanje djevojčica za STEM kroz robotiku – prirodne nauke, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. U ovaj projekt su bile uključene tri osnovne škole s područja kantona s osamdeset učenika. Nakon upriličenog revijalnog takmičenja timova, školama i polaznicima ove edukacije dodijeljene su plakete i certifikati o uspješno završenoj obuci.
Osnaživanje djevojčica za STEM kroz robotiku
Učenici Osnovne škole Katoličkoga školskog centra „Ivan Pavao II“ u Bihaću sa svojim nastavnicima bili su domaćin svečanosti povodom završetka realizacije projekta „ROBO-GIRLS“ – Osnaživanje djevojčica za STEM kroz robotiku ali i svojim vršnjacima iz Osnovne škole „Harmani 2“ iz Bihaća i Osnovne škole „Mirsad Salkić“ iz Čave kod Bužima. Kroz projekt škole učesnice su opremljene Arduino setovima a u protekla četiri mjeseca održana su po dva ciklusa radionica iz osnova robotike za učenice ali i učenike ovih škola.
U projektu je učestvovalo osamdeset osnovaca od kojih ovom prilikom njegovoj završnici zbog ljetnoga raspusta nisu mogli svi prisustvovati. Osnovno znanje o robotici stekla je i Sara Salkić, učenica generacije OŠ „Mirsad Salkić“ iz Čave. -Radionica „Robo-Girls“ i „Robo Boys“ nam je pomogla i također kao učenica koja se nakon 9. razreda osnovne škole opredijelila da upiše smjer koji se bavi s tim i želim da kažem da se u tom vidim u budućnosti. I, također mislim da će se mnogi koji nastave s tim da će uspjeti u životu i da će vidjeti se u tome za to što je to nešto zanimljivo, nešto što potiče našu maštu i nas, kaže Sara Salkić, učenica generacije Osnovne škole „Mirsad Salkić“ Čava u Bužimu.
Naučile smo spajati mikro-procesore
Uz Saru Salkić i Esma Bajrektarević, učenica bihaćke Osnovne škole „Harmani 2“ stekla je korisno znanje iz robotike. -U protekla tri mjeseca mi smo imali radionice koje će nam mnogo pomoći u daljoj praksi. Naučili smo spajati male dijelove, mikro-procesore i slično. Mene jako zanima informatika. Voljela bih se u daljem periodu, kroz život baviti informatikom, kaže Esma. Koordinatorica projekta Rasema Delić kaže kako je ovo bila prilika da učenice triju škola nauče kodirati i koristiti Arduino-setove. -Bilo je izazovno družiti se s njima kroz ovo vrijeme, pratiti rad. Svaka škola je imala dva tima po četrnaest učenica. Dakle, svaka škola je imala 28 učenica koje su u dva ciklusa prošle obuke rada sa Arduino-setovima, kaže Delić.
-Čast nam je što smo sudjelovali u jednom ovakvom projektu jer je ispred naše škole bio jako veliki broj zainteresiranih učenica. Čak su i dječaci se htjeli uključiti ali baš i jest bila poenta da se razbije taj prototip da je sama robotika samo za dječake. Tako da smatram da je ovo jedan lijep vid projekta i edukacije, kaže Anita Mihić, profesorica u Osnovnoj školi Katoličkoga školskog centra „Ivan pavao Drugi“ u Bihaću. Osnaživanjem djevojčica da se bave robotikom kroz područja prirodnih nauka, tehnologija, inženjerstva i matematike, u kojima, inače, nedostaje žena, predsjednica Udruženja „Ujedinjene žene“ Jasna Hamzabegović smatra kako je srušen stereotip i predrasude da je robotika samo za muškarce.
Sklapanje elektroničkih komponenti nije nikakav bauk
-Naš cilj je bio da kod djevojčica eliminišemo strah od tehnologije i programiranja i da pokažemo da sklapanje elektroničkih komponenti nije nikakav bauk i da su u tom sklapanju one jednako dobre kao i dječaci, poručila je prof. dr. Jasna Hamzabegović, predsjednica Udruženja „Ujedinjene žene“. Na završnici projekta učenice i učenici su prošli revijalno takmičenje u kojem su učešće uzela po dva učenika u tri tima. Riješili su po jedan zadatak a potom je žiri proglasio najuspješnije i nagradio ih prigodnim darovima. Završnica projekta „ROBO-GIRLS“ bila je prilika da se učenici međusobno upoznaju i druže, te razmjene iskustva s ove edukacije. Samir TULIĆ