ŠTURLIĆ…..Gdje god krenemo prostranstvima lijepe nam Bosne i Hercegovine, nailaziti ćemo pored puteva na hair česme. Od danas to bogatstvo hair česmi je uvećano jednom novom i modernom koju je Arif Šarić, sa iskrenom namjerom, s ciljem činjenja dobra sebi i drugima, i nijetom za trajnu sadaku u ime svojih roditelja, izgradio pored lokalnog puta u svojim rodnim Šarićima kod Šturlića, kako bi vodu pili i na izgrađenim klupama predahnuli slučajni prolaznici, prijatelji i njegove komšije.

Šarići su selo smješteno ispod Munjakovića brda, desno od Grabika kroz koje prolazi regionalni put Velika Kladuša-Bihać, ispod kojeg od pamtivijeka izvire prirodna pitka voda, hladna kao led ledeni. Tu je, nedaleko od ovog izvora, rođen i odrastao Arif Šarić, već godinama sa stalnom adresom boravka u Austriji. Arif se često sa porodicom vraća svom Zavičaju i pored činjenice što njegovi roditelji, mama Hanka i otac Ramo, nisu više među živima. Arif je stoga pred duše svojih umrlih roditelja i sina Envera odlučio i sam izgradio modernu hair česmu, na pomenutom izvoru, na lokacijom kako Arif kaže, između Grabika i Debeljaka, kod Šarića mezarja, upravo gdje ispod padina Munjakovića brda izvire pomenuta ledena voda a hair česma će putnike namjernike i sve ostale koji je budu koristili, podsjećati na Arifa i njegovo dobro djelo.

Širom Bosne i Hercegovine, još od vladavine Osmanskog carstva, duž glavnih puteva podizane su hair česme. Bile su namijenjene putniku namjerniku da zastane, odmori se, napije se svježe i hladne vode, te nastavi dalje svoj put. Običaj je bio da se na hair česme napiše ime vakifa, i onih pred čiju dušu se česma podiže, kao i godina njene izgradnje. To je Arif uglavnom ispoštovao jedino je možda negdje na česmi ili pored nje trebao napisati upozorenje onome ko se ugrijan namjerava napiti ove vode da bi mu grlo moglo stradati. Inače, česma je riječ turskog porijekla koja ima značenje ozidan i uređen izvor iz kojeg voda teče kroz cijev u mlazu. U bošnjačkoj tradiciji ostalo je mišljenje da je veliki sevap iza sebe ostaviti neki hair (dobro). Najčešće su to bile javne vode — česme koje su predstavljale jedan vid trajnog dobra (vakufa) koje ima posebnu vrijednost. Sve ovo ima svoje utemeljenje i u općoj islamskoj nauci, te brojnim hadisima Muhammeda a.s. Poslije smrti čovjekove, njegovi tragovi na ovom svijetu nestaju osim u tri slučaja:

– ako ostavi (uvakufi) trajno dobro;

– ako ostavi znanje kojim će se drugi koristiti i,

– ako ostavi odgojeno dijete koje će se za njega moliti.

Maloj svečanosti otvaranja hair česme u Šarićima, pored donatora Arifa i njegove porodice, prisustvovali su komšije, rodbina, prijatelji i gosti te vjerski službenik imam u džematu Šturlić Nisfet ef. Kovačević, a tim je povodom upriličen i Mevlud. Esad ŠABANAGIĆ