BIHAĆ, LEIPZIG – U Bosni i Hercegovini od 1. juna na snagu stupa emisioni standard EKO-5 za rabljena vozila koja se uvoze u našu zemlju i EKO-6 za uvoz novih vozila. Pravilnikom o tehničkom pregledu kojeg je nedavno donijelo Ministarstvo komunikacija i prometa pooštravaju se uvjeti za korištenje vozila koja saobraćaju u BiH, posebno mjere ispitivanja sastava i kvaliteta ispušnih plinova prilikom godišnjeg tehničkog pregleda vozila. Kakve mjere će Bosna i Hercegovina poduzeti u narednom periodu s ciljem zaštite okoliša od zagađenja nastalog utjecajem saobraćaja, odgovor smo potražili u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Saša dalipagi, zamjenik ministra komunikacija i prometa u BiH

Poticati uvoz hibridnih vozila

Zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH Saša Dalipagić učestvovao je na Ministarskom okruglom stolu o prometu i klimatskim promjenama „COP24“, najvažnijoj UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama u Leipzigu. Govoreći o tome kako BiH konstantno ulaže napore kako bi ispunili obaveze iz međunarodnih sporazuma koji su na snazi, posebno obaveze proistekle iz sporazuma i konvencija pod okriljem Ujedinjenih naroda, zamjenik Dalipagić naveo je konkretne mjere koje će naša zemlja pokušati poduzeti u predstojećem vremenu u cilju zaštite okoliša od zagađenja nastalog utjecajem saobraćaja. -Poticat ćemo prelazak na korištenje vozila niske potrošnje, poticat ćemo u što većoj mjeri prelazak na korištenje željezničkog umjesto cestovnog prometa i sustava mjerama, smanjenjem ili ukidanjem carinskih i poreznih pristojbi, poticati uvoz hibridnih i električnih vozila, iako to još ni u svijetu nije toliko razvijeno, kaže Saša Dalipagić, zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine. Za sve ovo bit će potrebno izgraditi infrastrukturu poput punionica akumulatora za hibridne električne automobile koji ne zagađuju atmosferu. Mjerama će poticati i prijevoz biciklima u gradskim zonama, te veće korištenje gradskoga prijevoza od individualnih automobila. Šta će stupanje na snagu emisionog standarda EKO-5 za rabljena i standarda EKO-6 za nova vozila koja se uvoze u našu zemlju, značiti u praksi, upitali smo jednog od vlasnika auto-kuća. -Našim građanima će to otežati zbog toga što će ta vozila biti skuplja otprilike za hiljadu do hiljadu i petsto eura tamo gdje se ona nabavljaju, plus, ostala davanja državi. To je dobro.

Muhamed Begović,, vlasnik Auto-kuće u Bihaću

Manje zagađenje

Bit će manje zagađenje, bit će zrak čišći, kvalitetniji, ali da bi to sve bilo realizirano, kako treba, država bi trebala pratiti standarde goriva na benzinskim pumpama, pa standarde pri registraciji već euro-1, euro-2, euro-3 koji taj motor kad prođe ulicom zagađuje kao nekoliko stotina ovih motora s eko-5 i eko-6 standardima, kaže Muhamed Begović, vlasnik jedne od auto-kuća u Bihaću. Begović dodaje kako bi država trebala stimulirati građane koji uvoze rabljene automobile s emisionim standardom EKO-5 i nove EKO-6 a ne da svi podliježu istim aršinima. Ovo će naši građani osjetiti na svom kućnom budžetu jer će uvoz takvih vozila biti skuplji i do 2.000 eura, a neće zagađivati okoliš, smatra naš sagovornik. Samir TULIĆ