SANSKI MOST…Sanjanin Hasan Velić, koji već pune tri decenije živi i radi u Švajcarskoj, strastveni je zaljubljenik u legendarne „bube“, automobile koji imaju kultni status i neodvojivi su dio istorije svjetskog automobilizma. Velić kaže kako danas posjeduje pet primjeraka ovih vozila, od kojih su četiri proizvedena u Volkswagenovim fabrikama u Njemačkoj, dok jedna potiče iz dalekog Meksika. -U „folcike“ sam zaljubljen još od djetinjstva, jer je moj otac imao taj automobil i ja sam na njemu naučio da vozim. U to vrijeme, on se bavio poljoprivredom i „bubom“ smo prevozili sve što se moglo prevesti, voće i povrće, a njome smo prevozili i ovce. Jednostavno, spustili bi zadnje sjedište i ukrcali ih unutra, prisjeća se Velić. Kaže kako je poslije završetka srednje medicinske škole i nekoliko godina rada u Domu zdravlja u Sanskom Mostu otišao na pečalbu u Švajcarsku. -Sada sam dio hirurškog tima u Bernu koji obavlja komplikovane operativne zahvate i moram reći kako dobro zarađujem. Sem toga, popravljam harmonike i klavire i to mi je dodatni izvor prihoda, a najveća moja strast su „bube, objašnjava ovaj neobični kolekcionar. Kaže kako ga je ljubav prema ovim automobilima motivisala da ih kupuje ili nabavlja širom Bosne i Hercegovine i radi se najčešće o dotrajalim vozilima koja se potom podvrgavaju postupku restauracije. -To podrazumjeva reparaciju motora i restauraciju kompletne karoserije koja se lakira, originalni dijelovi se danas mogu lako nabaviti i kupiti, kako polovni tako i novi. „Folcikama“ vraćamo stari sjaj i dajemo im novi život, objašnjava Velić. Dodaje kako tržišna vrijednost svakog od njegovih restaurisanih „buba“ nije manja od deset hiljada eura. Ljubav prema ovim vozilima prenio je i na ostale članove porodice, tako da svako od njih „duži“ po jednu „bubu“. Hasanov sin Armin, kaže kako obožava voziti ovaj automobil i tvrdi kako djevojke mnogo više privlače lijepo uređeni stari automobili nego superluksuzna vozila. -Jednostavno to je kao neka magija. Iako posjedujem i jedan novi BMV, vožnja u „bubi“ je poseban osjećaj, kaže mlađi Velić. Njegov otac ističe kako sa svojim ljubimcima često sudjeluje na druženjima vlasnika oldtajmera širom regiona, a neizostavni je učesnik „bubijada“, kako se nazivaju druženja vlasnika legendarnih „folcika“. Prema njegovim riječima, radi se o veoma skupom sportu u koji se ulažu velika sredstva. Prema njegovim riječima, najstarija „buba“ iz njegove kolecije proizvedena je sada već daleke 1969. godine, a Velić ističe kako se po sitnim detaljima mogu prepoznati razlike među ovim automobilima, ovisno o godini i mjestu njihove proizvodnje. Kaže kako je priča o ovim legendarnim automobila manje-više poznata, da su se počele proizvoditi u nacističkoj Njemačkoj u okviru projekta koji je svakom njemačkom domaćinstvu trebao obezbjediti motorizovani prevoz. Proizvodila se u razdoblju od 1938. do 2003. godine te je postala jedan od najpoznatijih i najpopularnijih automobila svih vremena. Kada je prije 15 godina proizveden posljednji primjerak „buba“ je već bila najprodavaniji model nekog automobila u istoriji, dostigla je kultni status, te danas ima ogroman broj ljubitelja širom svijeta udruženih u brojne klubove. Zlatan ČEKIĆ