Diskusija Rifata Dolića po tački dnevnog reda: „Program politika i rada općinskog načelnika“
Gospodo predsjedavajući, poštovane kolegice i kolege vijećnici, uvaženi predstavnici Općinskog organa uprave, cijenjeni predstavnici medija i gosti,
Program rada općinskog načelnika za četverogodišnji mandat trebao bi biti ozbiljan dokumenat, jednako za predlagača i za Općinsko vijeće, a ponajviše za građane, jer se radi o Programu rada prvog čovjeka u Općini. Ovaj program, nažalost, od mene ne može dobiti taj epitet ozbiljnog, iz razloga što je prepun politikanstva, paušalnih ocjena, netačnih i nepouzdanih podataka, bez strateških prioriteta i ciljeva, bez bilo kakve kvantifikacije i vremenske dimenzije strateških veličina i bez bilo kakve vizije Općine u naredne četiri godine, od kojih je jedna godina već prohujala.
Program je intoniran populističkim narativom i prepun je marketinških slogana, od kojih niti jedan nije utemeljen na činjeničnom stanju ili bar na jasnim programskim i planskim principima. Primjer za to je slogan „Nova ekonomija, sa novom praksom“. Ovo jeste milozvučan slogan, ali ja tu ne vidim ni nove ekonomije, ni nove prakse, naprotiv razvoj temeljen isključivo na Budžetu i javnom novcu daleko je od nove ekonomije, a ovakva destrukcija poslovnog ambijenta, kao kod nas u Kladuši, nema ništa sa nekom novom i naprednom praksom. Cijeli Program počiva na teoriji urote i izmišljanju dežurnih krivaca.
Cijeli program počiva na teoriji urote, na pronalaženju, da ne kažem, izmišljanju dežurnih krivaca i na bježanju od samokritike i odgovornosti za ne ostvarivanje ciljeva i planova. Za sve neuspjehe u programu dežurni krivci, unaprijed su pronađeni u tužilaštvu, višim nivoima vlasti, „neposlušnim direktorima“, nerazumnim poduzetnicima, koroni i na koncu vijećnicima i Općinskom vijeću, a niti jedan krivac nije pronađen tamo gdje stvarno stanuje.
Pogubna je konstatacija da je projekcija Osnova ovoga programa uravnotežena sa očekivanim prihodima u budžetu i općenito sa prihodima javnog novca. To praktično znači da možemo očekivati stalne atake na Budžet i da ćemo imati ovisnike o budžetskoj infuziji.
Nabacivanje lopte opoziciji
U ovom Programu općinskog načelnika kao da se neko nadmetao u nabacivanju lopte neistomišljenicima i opoziciji i vjerujte, nije teško biti opozicija sa ovakvim dokumentima na raspravi. Ne mogu vjerovati da neko u četverogodišnjem programu rada općinskog načelnika, boldiranim tekstom, napiše: „U svom prethodnom mandatu (2016–2020) općinski načelnik, kako je već rečeno, zbog nedostatka vremena, a i zbog preokupiranosti drugim pitanjima i aktivnostima, nije bio u prilici da se u značajnoj mjeri bavi pitanjima kvalitetne reforme i reorganizacije Općinskog organa uprave“.
Možda nebi ništa bilo čudno da općinski načelnik nije formacijski na čelu ovog Općinskog organa uprave i da to nije njegov najvažniji dio posla. Prevedeno, to bi značilo da u proteklom mandatu općinski načelnik nije imao vremena da se bavi svojim poslom.
Ja razumijem da u svakom poslu, pa i u vođenju Općine ima, i podrške i opstrukcija, ali ne razumijem toliku opsjednutost opstrukcijama da se u četverogodišnjem Programu rada općinskog načelnika napiše: „Pokušava se zaustaviti pokrenuti proces oživljavanja i razvoja Velike Kladuše i koriste se sve prilike kako bi se blokirao proces izlaska iz bijede i siromaštva, pokrenut temeljem projekta „Revizije privatizacije putem razvoja“.
Ljudi moji, ovo su preteške riječi za jedan ovakav javni dokumenat. Ako bi bilo ovako, to bi onda bio zločin ravan onome za ubijanje nevinih ljudi.
U ovom programu nema jasno navedenih i poredanih prioriteta djelovanja, ni onih strateških, ni onih operativnih, a da ne kažem da nema njihove nikakve kvantifikacije i bar okvirnih terminskih planova za njihovu realizaciju.
Nažalost, mi u Kladuši imamo jako puno anomalija i negativnih tendencija koje zaslužuju da budu identificirane i da dobiju prioritet u njihovom saniranju i rješavanju. Očekivao sam više konkretnih akcija i terminskih planova na rješavanju pitanja ubrzanog nastavka projekta kanalizacije, prečišćavanja i odvoda otpadnih voda, projekta ubrzane izrade Urbanističko planskih dokumenata Općine, zaustavljanja masovnog iseljavanja građana Velike Kladuše, reforme i racionalizacije Organa uprave, rješavanja nagomilanih zahtjeva za izdavanje urbanističkih dozvola, izgradnje povoljnijeg poslovnog ambijenta, restruktuiranja javnih preduzeća i javnih ustanova i drugih pitanja. U ovom programu su potpuno pogrešno, sporadično i stidljivo navedeni samo neki resursi na kojima Program počiva.
30 godina ista priča, kako je nekad bilo i kako nas je neko opljačkao
Osobno, kao veliki broj građana, gajim velike emocije prema „Agrokomercu“, ali sam odavno sahranio iluzije da je u ovoj situaciji realno „Agrokomerc“ tretirati kao strateški resurs prvog ranga u razvoju i budućnosti Velike Kladuše.
Nema Kladuša, a pogotovo nemaju mladi i radno sposobni ljudi, ništa od toga što od nas više od 30 godina slušaju istu priču o tome kako je nekad bilo i o tome kako nas je neko opljačkao. Od te priče živi samo grupica ljudi, a oni koji odlaze trbuhom za kruhom su vidjeli da se od te priče ovdje odavno ne živi.
Naš resurs nisu, kao nekada, više ni ljudi, jer sve što je dragocjeno, mlado i perspektivno pobjeglo je ili bježi od nas i svjedoci smo da danas dobrog majstora i dobrog radnika, kod nas više nema ni u priči.
Naš resurs nije više ni poljoprivreda i proizvodnja zdrave hrane, jer su nam sela pusta i nažalost, nema ko obrađivati napuštenu zemlju. Naša perspektiva i prioriteti nažalost postaju starački domovi, azili za pse i javne kuhinje.
Netočan je navod u ovom Programu kako je Općina Velika Kladuša pred prethodni mandat općinskog načelnika po rangu razvijenosti u Kantonu bila na 6. mjestu, a na kraju mandata sa 31.12.2020. godine na drugom mjestu. Ja bih volio da je to istina, ali na žalost nije.
Velika Kladuša je po rangu razvijenosti i prije i poslije mandata po rangu razvijenosti, bila i ostala na šestom mjestu u Kantonu, a samo smo po ostvarenom izvozu na drugom mjestu.
Ja osobno ne podržavam koncept razvoja na kojem se temelji ovaj Program, jer je on nerealan, i ekonomski neodrživ, a temelji se na reprivatizaciji i stalnoj infuziji iz Budžeta, što su obilježja etatističkih društava i privreda.
Neovisno od ovih mojih stavova, uvijek ću podržati svaki koncept razvoja i pojedinačni projekat koji je zasnovan na samoodrživosti i ekonomskoj isplativosti. Sve drugo, za mene je predstava za široke narodne mase.
Etiketu protivnika razvoja i napretka Kladuše dobiva svako ko ne misli kao LS i općinski načelnik
Ovom prilikom nisam ulazio u šire rasprave o tome iz razloga da ne budem pogrešno shvaćen i etiketiran etiketom protivnika razvoja i napretka Kladuše, što je danas postalo praksa za obilježavanje političkih neistomišljenika.
Na kraju, u Programu mi zvuči gotovo nestvarno poziv na jednoglasno, ili uz značajnu podršku donošenje odluka u Općinskom vijeću. To jeste demokratska idila, ali podsjećam da poziv dolazi u situaciji kada se Općinsko vijeće i vijećnici javno etiketiraju kao protivnici, opstruktori i direktni kočničari razvoja i u situaciji kada nema dovoljno međusobnog uvažavanja, koordinacije i suradnje između općinskog načelnika i Općinskog vijeća.
Nadležnosti općinskog načelnika i Vijeća su propisane zakonom, kao što je propisana i poželjna njihova koordinacija i suradnja, koje kod nas, nažalost, već dugo nema. Nije uobičajeno na ovakav način javno držati pridike vijećnicima i Općinskom vijeću za ne podržavanje i ne donošenje određenih odluka, jer vijećnici nisu izabrani samo da dižu ruke za sve što im se predlaže i da ispunjavaju želje načelnika i Organa uprave.
Valjda je logično, da puno toga ovisi i od toga šta se predlaže, kako se predlaže i kako se stručno i politički lobira za prijedloge.
Moja preporuka je i apel za suradnju Općinskog vijeća i Općinskog organa uprave, jer bez toga nema napretka, ali saradnja i međusobno uvažavanje je dvosmjerna ulica. Ja neću podržati ovakve Osnove programa i politike rada općinskog načelnika, jer ovo nije dokumenat iz kojeg se bar nazire saniranje sadašnjeg stanja i napredak naše Općine.
Ovo malo opservacija na Program iznio sam u dobroj namjeri i želji da imamo pristojan dokumenat o kojem će se Vijeće izjašnjavati i zato preporučujem predlagaču da prije zaključivanja rasprave povuče dokumenat na doradu i da ga po izvršenim korekcijama vrati u Vijeće na raspravu i usvajanje.
Hvala lijepa.
Hronologija kompletnog dešavanja na IX sjednici Općinskog vijeća
Dragi prijatelji,
Danas je u održana IX redovna Sjednica Općinskog vijeća u Velikoj Kladuši.
Na dnevnom redu Sjednice bila su pitanja:
– Preispitivanje Odluke Vijeća o privremenom finansiranju,
– Program rada Općinskog načelnika za period 2021.- 2024.god.
– Imenovanje Općinske izborne komisije
– Imenovanje Komisije za urbanističke dozvole
Donešena Odluka o privremenom finansiranju
U sklopu zahtjeva općinskog načelnika za preispitivanje Odluke Vijeća kojom je odbijeno privremeno finansiranje Općine za I kvartal 2022. godine, u ponovljenom glasanju usvojena je Odluka o privremenom finansiranju sa 17 glasova ZA ( LS -12, NES-2, SDP-1, DNZ-1 i Nezavisni vijećnik Bato Kajtazović), 8 glasova PROTIV i 2 glasa SUZDRŽANA.
Glasao sam ZA usvajanje Odluke o privremenom finansiranju za I kvartal 2022. godine, iz razloga jer je to tehnička odluka i iz razloga što bi u slučaju ne donošenja ove Odluke sigurno došlo do poremećaja u funkcioniranju Organa uprave i mnogih službi od javnog interesa.
Neviđeno blamiranje općinskog načelnika i njegovog programa rada za 2021-2024. godinu
Kod Programa rada općinskog načelnika za period 2021 – 2024 došlo je do neviđenog blamiranja Laburističke stranke i njenog općinskog načelnika. Program rada općinskog načelnika je po svome sadržaju i kvalitetu stvarno jadno izgledao i njegov autor kao da se trudio da nabaci što više lopti za opoziciju, koja je bila dobro pripremljena za ovu raspravu.
Vijećnici Laburističke stranke su pokušali braniti neodbranjivo i u tome su obilato koristili neprimjeren jezik komuniciranja u kojem je bilo i elemenata mržnje. Pravi blam općinski načelnik i Laburistička stranka doživjeli su kada je vijećnik Amir Purić prezentirao kako je Program rada općinskog načelnika sastavljen od plagiranja – prepisivanja teksta iz programa rada prethodnog načelnika Edina Behrića, načelnika Živinica, načelnika Maglaja, načelnika Ilidže i iz pojedinih programskih sadržaja SDP-a. Vijećnici LS-a i izaslanik načelnika su u pokušaju da amortiziraju ovu bruku i sramotu sa svojim replikama izgledali zaista nemoćno i jadno.
Kada su se, nakon rasprave, suočuli sa realnošću da Program rada općinskog načelnika doživi krah na glasanju, a kako bi izbjegli bruku i sramotu, vijećnici LS-a, izaslanik načelnika i zamjenica predsjedavajućeg Općinskog vijeća Emina Ćehić doživjeli su novi blam sa tvrdnjom da se Program rada općinskog načelnika ne usvaja, već kako se samo prima na znanje, što je notorna neistina.
Na ovakav način je spriječeno glasanje i debakl Programa rada općinskog načelnika.
Imenovana Općinska izborna komisija
Općinsko vijeće je danas, unatoč pokušajima vijećnika LS-a da opstruiraju ovaj čin, konačno i na urgencije CIK-a BiH imenovalo Općinsku izbornu komisiju u Velikoj Kladuši. Za ovu odluku glasalo je 15 vijećnika (SDA-5, Nezavisni Klub-2, DNZ-2, NES-2, Naša stranka-2, SDP-1 i Nezavisni vijećnik dr. Ibrahim Kajtazović) a PROTIV je bilo 13 vijećnika.
Manjkavost ove odluke o imenovanju OIK-a je u neadekvatnoj nacionalnoj zastupljenosti kategorije ostalih u sastavu Komisije, o čemu će svoj sud konačno donijeti CIK BiH.
Općinski načelnik opstruirao imenovanje komisije za urbanističke dozvole
Na kraju zasjedanja na dnevnom redu se našlo dugo očekivano imenovanje Komisije za davanje stručnog mišljenja u proceduri izdavanja urbanističkih dozvola. Suočen sa ne postojanjem većine za usvajanje prijedloga članova Komisije koje je predložio općinski načelnik, izaslanik načelnika, Senad Okanović je povukao prijedlog načelnika prije otvaranja rasprave o prijedlogu.
Tako je spriječen još jedan pokušaj imenovanja ove Komisije i tako se nastavlja borba LS-a i općinskog načelnika za kontrolu nad ovom Komisijom, koja je u proteklom periodu bila veliki generator korupcije u Općini i koja je zbog nerada i neodgovornog odnosa prema podnosiocima zahtjeva za izdavanje urbanističkih dozvola izazvala ogromno nezadovoljstvo građana, poduzetnika, investitora i javnosti u Velikoj Kladuši i šire. Tako je opstrukcijama općinskog načelnika u imenovanju Komisije za urbanističke dozvole, u Velikoj Kladuši, do daljnjeg ostalo na produženom čekanju rješavanje preko 1.300 zahtjeva za izdavanje urbanističkih dozvola. (*)