SARAJEVO – U Sarajevu je (Hotel Ibis Styles) krajem minule sedmice održana dvodnevna Edukativna radionica na temu „Menadžment medija i vođenje porezne politike“. Prvog dana edukacije bilo je govora o slijedećim temama: Šta čini medij uspješnim? Kako razviti marketing i obezbijediti druge izvore prihoda? Interna komunikacija – zašto je značajna? Eksterna komunikacija – kako razviti odnos sa konzumentima medijskog sadržaja? Utiče li borba za novac na programsku politiku – kako pomiriti ove dvije stvari neophodne za profesionalni rad – iskustva medija? Da li je važna transparentnost uredništva i vlasništva, i zašto? Izgradnja kapaciteta medija (novinari i njihova edukacija, administracija, namicanje sredstava iz raznih izvora…).

Prisutnim učenicima, predstavnicima medija BiH o iskustvima, strateškim usmjerenjima i značajnijim pitanjima govorio je Adnan Osmanagić, osnivač i vlasnik RSG media grupe. Radionici su prisustvovali i predstavnici četiri medijske kuće sa prostora USK-a (RTVUSK-a – Nijaz Glumac, urednik Web Redakcije, Trend radija – Mersad Sarajlija, osnivač-direktor, ReprezenT-a – Esad Šabanagić, osnivač-urednik te Radio Bosanski Petrovac – Ansela Husetić, direktorica te jedan student iz Bužima).

Tokom prvog dijela prvog dana radionice najviše riječi bilo je posvećeno funkcionisanju medijima u prostoru marketinga i izgradnji brenda u ovoj djelatnosti te procesima promjena u kojima se općenito nalaze mediji u BiH i svijetu.  Uz navedeno, razgovaralo se i diskutiralo o transparentnosti i profesionalnosti medija kao i izgradnji kapaciteta u medijima.

U popodnevnom dijelu edukacije prisutnima je na temu „Izazovi rukovođenja web medijima“ govorio Boris Lakić, menadžer i izvršni urednik Srpskainfo/EuroBlic.

U okviru druge sesije tokom drugog dana edukacije bilo je govora o poreznoj i finansijskoj politici i iskustvima medija u srazu sa sveukupnim poreznim davanjima po raznim osnovama. Govoreno je o porezima koje moraju platiti mediji, a koji se razlikuju između udruženja i društava ograničene odgovornosti, o sistemu PDV, vrsti ugovora sa fizičkim licima, neoporeziva ili djelomično oporeziva plaćanja, o ugovorima sa pravnim licima te o obavezama u vezi financijskog izvještaja – saradnji sa računovodstvenim agencijama i revizorskim kućama. O ovoj temi govorili su i odgovarali na brojna pitanja Haris Jašarević i Muamer Hodžić, menadžeri u poreznom odjelu Deloitte, kompanije za računovodstvo, reviziju i druge finansijske usluge. Esad ŠABANAGIĆ