BOSANSKA KRUPA – Već mjesec i po dana radnici sarajevskoga preduzeća „Step“ intenzivno rade na doelektrifikaciji 47 kilometara duge dionice Unske pruge od Bihaća do graničnoga kilometra sa Željeznicama Republike Srpske (ŽRS) u Blatnoj. Nakon željezničkih stanica Bihać, Cazin-Srbljani, Grmuša i Bosanska Krupa, kontaktnu mrežu su postavljali na otvorenoj pruzi prema Bosanskoj Otoci.Najveći infrastrukturni projekt
Doelektrifikaciju Unske pruge u Željeznicama Federacije BiH smatraju dosad najvećim infrastrukturnim projektom u Unsko-sanskom kantonu. Do sada je okončana izrada, sanacija i montaža gipkih portala u stanicama Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka, postavljeni svi potporni izolatori neophodni za montažu obilaznoga voda u stanicama Bihać, Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka. Montirani su obilazni i kompletni vozni vod u stanicama Grmuša i Bosanska Krupa, a na dionici Unske pruge od Grmuše do Bosanske Krupe, dugoj četiri i po kilometra, montiran je novi nedostajući kontaktni provodnik oštećene kontaktne mreže. -Postavljene su i obrtne konzole voznoga voda koje su nedostajale na dionicama Bosanska Krupa – Bosanska Otoka i Bosanska Otoka – granični kilometar sa ŽRS. Izvedeni su radovi na povratnom vodu i zaštitnim uzemljenjima na dionicama pruge Bosanska Krupa – Bosanska Otoka, Bosanska Otoka – granični kilometar, te u stanici Bosanska Otoka, kaže Samir Alagić, direktor bihaćkoga područja infrastrukture ŽFBH i rukovodilac tima za nadzor na projektu sanacije kontaktne mreže Bihać – Blatna. Na dionici otvorene pruge Bosanska Krupa – Bosanska Otoka, jedna ekipa radnika „Stepa“ montira vozni vod a druga sanira noge portala u stanici Otoka i radi na povratnom vodu i zaštitnim uzemljenjima u željezničkoj stanici Bosanska Krupa.Moderni kontejneri
Uz projekt sanacije kontaktne mreže, Uprava i radnici bihaćkoga Područja infrastrukture ŽFBH vlastitim sredstvima uređuju stanična područja Bihać, Cazin-Srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka kako bi stvorili što povoljnije uslove za prihvat budućih putnika za koje vjeruju da će ih biti veliki broj. Na mjestima ratom porušenih staničnih zgrada u Bosanskoj Krupi i Otoci, koje su tokom proteklog rata bile na liniji razdvajanja, bit će postavljena po dva nova kontejnera sa svim priključcima, klimom, grijanjem i mokrim čvorom, u kojima će raditi prometni ured i putnička blagajna te biti čekaonica za putnike. -Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine će vlastitim sredstvima izraditi montažne perone za putnike koji će biti postavljeni u stanicama Cazin-Srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka. Intenzivno radimo na izradi slobodnog profila, sječi granja drveća, raslinja u zoni kontaktne mreže i u pružnom pojasu, naglašava direktor Alagić. ŽFBH će u predstojećem periodu remontovati rastavljače i prekidače 110 KV i servisirati dijelove elektrovučne podstanice kojom će se napajati ova kontaktna mreža. Dopunit će kolosjeke tucanikom i obaviti i njihovo mašinsko regulisanje. Svi radovi bi trebali biti okončani do 15. juna kako bi se mogao obaviti tehnički prijem i testiranja.Upozorenje građanima
Alagić je građane upozorio kako je strogo zabranjeno i opasno po život svako približavanje, direktno ili indirektno dodirivanje dijelova kontaktne mreže i penjanje na vagone. Mreža je pod naponom 25.000 volti u kontaktnoj mreži i svaki ulazak u tu zonu bio bi vjerovatno tragičan po život, upozorava Samir Alagić, direktor bihaćkoga podrućja ŽFBH i rukovodilac tima za nadzor na projektu sanacije kontaktne mreže Bihać – Blatna. Ukoliko sve bude teklo po planu, doelektrifikacija Unske pruge bit će završena do 1. jula kada bi trebala biti uspostavljena stalna putnnička linija BH Talgo-voza Sarajevo- Bihać – Sarajevo. Tako će Bosanska Krajina kvalitetnom željezničkom vezom biti povezana s glavnim gradom Bosne i Hercegovine. Samir TULIĆ