BOSANSKA KRUPA – U okviru Projekta općinskog okolišnog i ekonomskog upravljanja (MEG) koji finansira Vlada Švicarske, a provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP), izrađena je mobilna aplikacija eCitizen koja će omogućiti lakšu komunikaciju između građana i lokalnih vlasti. Među 18 lokalnih uprava/zajednica u BiH u kojima je aktivan eCitizen je i Bosanska Krupa.

Primarna svrha eCitizen mobilne aplikacije jeste omogućavanje jednostavne i transparentne komunikacije građana i lokalne uprave. Aplikacija građanima omogućava slanje žalbe ili upita lokalnoj upravi u svega 5 klikova nakon čega dobiju odgovor uprave u roku od 48 sati. Pored toga, eCitizen mobilna aplikacija ima za cilj i obavještavanje javnosti u nepredviđenim i vanrednim situacijama, poput prekida usluga i servisnih informacija. -Građani najbolje znaju šta im treba, još više u doba krize. Aktivno građanstvo je ono čemu težimo u svim projektima koje podržava Švicarska. Kroz aplikaciju eCitizen, građani imaju pristup novim i atraktivnim načinima izražavanja svojih potreba i zabrinutosti prema lokalnim vlastima u BiH. U boljem su položaju da postanu akteri promjena u svojoj lokalnoj zajednici. Aplikacija eCitizen zajednička je inicijativa građana, javnog sektora i IT industrije u zemlji. Kao globalni lider na čelu digitalnih inovacija, Švicarska će nastaviti saradnju s Bosnom i Hercegovinom kako bi podijelila prednosti novih tehnologija za sve, izjavila je Barbara Dätwyler Scheuer, direktorica za saradnju u Ambasadi Švicarske u BiH.

Mobilna aplikacija je prilagođena za Android i IOS, te se može preuzeti putem stranica Google Play i App Store. Ovo softversko rješenje je dostupno i kao online platforma na adresi www.ecitizen.ba Na online platformi do koje građani Bosanske Krupe mogu doći i putem službene općinske stranice uskoro će biti aktivni i moduli za komunikaciju građana sa vijećnicima/odbornicima, modul za javne rasprave, modul za pripremu sjednica vijeća/skupštine i slično. Dodatne mogućnosti će biti dostupne samo na online platformi. -Lokalne zajednice imaju koristi od digitalne transformacije kada vlade koriste tehnologiju i inovacije kako bi postigli bolje rezultate. Ova nova mobilna aplikacija dolazi u jednom od najizazovnijih perioda s kojima se Bosna i Hercegovina suočava, a mi u UNDP-u vjerujemo da ona dolazi kada je najpotrebnija. Bolja komunikacija s lokalnim samoupravama ključna je u doba krize. eCitizen će omogućiti dvosmjernu komunikaciju s lokalnim vlastima, što će rezultirati većom transparentnošću, povjerenjem i odgovornošću na lokalnom nivou, izjavila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH.

Važan dio procesa izrade aplikacije su bile konsultacije sa lokalnim upravama. Nekoliko komponenti platforme, poput recimo „pitajte (grado)načelnika“, pripremljene su upravo na njihov prijedlog. -Općina Bosanska Krupa se oduvijek trudi da sa svojim građanima ima prilagođenu i transparentnu komunikaciju. Do danas je u tom smislu na raspolaganju bilo dostupno nekoliko servisa, platformi, koje smo kreirali i uspostavljali kroz projekte s drugim organizacijama ali i sami, poput „Manje od 48 sati“ ili „Pritužbe, sugestije, pohvale“. Ova nova eCitizen platforma ima istu svrhu, međutim modernija i naprednija je u odnosu na sve prethodne. I svakako daje više mogućnosti. Nadam se da će građani svakim danom sve više prihvatati ovakve modele komunikacije koji da kažem idu u korak s vremenom i da će ih koristiti na pravi način, ističe načelnik Bosanske Krupe Armin Halitović.

eCitizen aplikacija je primjer digitalnog rješenja kojim se javnim organima u vrijeme krize omogućava da imaju bolje podatke, bržu komunikaciju sa građanima i efikasnije donošenje odluka u 18 partnerskih opština i gradova MEG Projekta. Nakon njihove ogledne primjene, ista digitalna rješenja se mogu primijeniti u cijeloj zemlji.

Pored Bosanske Krupe, sa prostora Unsko-sanskog kantona ovim projektom su obuhvaćeni gradovi Bihać i Cazin, te općine Sanski Most i Velika Kladuša. Samir TULIĆ