ZAGREB – U prostorijama Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske (DPUH) na Preradovićevoj 44 u Zagrebu 07. decembra od 10 do 15 sati održan je znanstveno-stručni skup povodom 100. obljetnice rođenja Vinka Zlamalika (1923-1991). Spomenuti povjesničar umjetnosti rođen je u gradu Zmaja od Bosne Huseina Gradaščevića, Gradačcu, a i školovao se je u Bosni i Hercegovini. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1953. godine diplomirao je povijest umjetnosti, te na istom fakultetu i doktorirao 1984. godine s temom Bela Čikoš Sesija. Dok je radio u zagrebačkim institucijama JAZU (danas HAZU) i u Strossmayerovoj galeriji starih majstora bavio se istraživanjem djela starih ali i suvremenih likovnih umjetnika. Naročito su ga zanimali secesija, simbolizam i medaljersko stvaralaštvo. Bio je jedan od osnivača Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske i urednik zbornika Peristil.

Na odlično organiziranom znanstveno-stručnom skupu, u okviru desetak zanimljivih referata hrvatskih povjesničara umjetnosti vrlo iscrpno predstavljeni su Zlamalikov život i djela, a naš Gliničan, povjesničar umjetnosti Husein Sejko Mekanović govorio je o slikama iz Kraljeve Sutjeske u Strossmayerovoj galeriji. Sva prezentirana stručna izlaganja biti će u narednom periodu objavljena u zborniku Peristil.

Svoj referat povijesničar umjetnosti Mekanović kratko je komentirao: »Slike iz Kraljeve Sutjeske u Strossmayerovoj galeriji bile su tema jednog mojeg seminarskog rada na odsjeku za povijest umjetnosti ljubljanskog Filozofskog fakulteta 2000. godine. To je ujedno moj prvi objavljeni i najviše puta u djelima drugih istraživača citirani stručni tekst. Radi se o slikama koje su u Bosnu došle vjerovatno posredovanjem grofova Celjskih, jer je Herman II. Celjski postao bosanski prijestolonasljednik na Bobovcu 02. 09. 1427. godine. Nedavno sam se toj temi ponovo vratio i to prije svega zato, jer su me zanimale čudne okolnosti u kojima je đakovački biskup Josip Juraj Strossmayer uspio dobiti vrlo stare slike od bosanskih franjevaca sredinom 1871. godine. Tako sam sakupio materijal, koji bi mogao utjecati i na povrat tih umjetnina sutješkom franjevačkom samostanu«. Esad ŠABANAGIĆ