BIHAĆ – Područje Nacionalnog parka „Una“ tokom prošle godine posjetilo je 128.000 domaćih i inozemnih turista. Prema informacijama s turističkih tržišta i najavama organizatora putovanja, u Upravi Nacionalnog parka „Una“ procjenjuju da će tokom ovogodišnje turističke sezone ovo zaštićeno područje, ako ne više, posjetiti isti broj turista kao protekle godine. Iako turistička sezona zvanično još nije počela, lijepo vrijeme u predsezoni privuklo je prve turiste iz zemalja regije, najviše iz Republike Slovenije.

I u predsezoni mnoštvo turista, brojni Slovenci

Turistička predsezona u Nacionalnom parku „Una“ otpočela je prvog marta otvaranjem ribolovne sezone na pastrmku u utvrđenim revirima a, kako se očekuje,  u maju s proljepšanjem vremena ovo zaštićeno područje posjetit će veći broj turista. Špica turističke sezone, kao i obično, bit će juni, juli i august kada se očekuje njihov najveći broj. Iako turističke sezona u Nacionalni park „Una“ još uvijek nije u punom zamahu, ovih dana Nacionalno park „Una“ je veoma dobro posjećen. Brojni turisti iz Republike Slovenije dive se prirodnim ljepotama i onim što su imali priliku vidjeti tokom obilaska. Simona Novak iz Škofje Loke u Sloveniji kaže kako je u Nacionalnom parku „Una“ po prvi put.

-Fantastično je. Tako sam uzbuđena što gledam ovaj buk, što vidim ovu vodu. Sve je krasno. Idemo i u Kulen Vakuf i Martin Brod i nadam se da ćemo razgledajući njihove ljepote zaista u njima uživati, kaže Simona. U netaknutoj prirodi i čistom okolišu uživao je i Uroš Kušan, također iz Slovenije. -Prvi put smo tu u Bosni. Vrlo je lijepo. Narava (priroda) je krasna. Ovi slapovi, prelijepi. Super. Lijepo je. Ljudi su prijazni, hrana odlična, burek i ćevapi, kaže Uroš. Pored Simone i Uroša, Nacionalni park „Una“ prvi put je posjetio i njihov sunarodnjak Erik Gomezel, kako kaže, očaran onim što je vidio. -Došao sam sa susjednima iz Slovenije, motociklom. Stvarno je lijepo, divno, vodopad. Ostali smo bez teksta. Stvarno lijepo. Bili smo nastanjeni u Kulen Vakufu. Lijep apartan, čisto je. Super. Planiramo još obići Martin Brod a potom ka Drvaru, dalje na sljedeće turističke destinacije. Preporučujem svima da ovdje dođu, kaže Erik.

Nacionalno park „Una“ postao magnet za mnoga turistička tržišta

Brojni slovenski turisti su nekoliko dana proveli u Bosni i Hercegovini i Nacionalnom parku „Una“. Prošle godine područje Nacionalnog parka „Una“ posjetilo je 128.000 turista a i ove godine se očekuje veći broj posjetilaca. -S razvojem Nacionalnog parka „Una“ iz godine u godinu se broj povećavao. Rad, aktivnost, održavanje, uljepšavanje, promocija, zajednička komunikacija i rad je sve to dovelo da je Nacionalno park „Una postao magnet za mnoga emitivna turistička tržišta ali isto tako i ovaj dio BiH postaje sve više prepoznat kao destinacija koju treba i valja posjetiti, kaže Amarildo Mulić, direktor JP Nacionalni park „Una“. Neizostavan segment turističke ponude u Nacionalnom parku „Una“ su partneri Nacionalnog parka, obrtnici – poljoprivredni proizvođači koji turistima nude svoje različite proizvode. -Došli ste u Orašac, u područje Nacionalnog parka. Tu se bavimo pčelarstvom i prodajom naših proizvoda koje nudimo našim domaćim posjetiocima i stranim gostima. Ovo je porodični obrt čija je tradicija duga više od sedamdeset godina. Nacionalni park nam pruža veliku moralnu i materijalnu podršku. Već dolaze velike grupe turista. One posjećuju naš dućan. Inače, oduševljeni su s našim proizvodima jer to su proizvodi dobiveni direktno iz Nacionalnog parka. Pčele sakupljaju med u Nacionalnom parku i to je baš taj brend Nacionalnog parka, kaže Bećir Hajrulahović, proizvođač meda.

Da nisu u Nacionalnom parku, ovoga biznisa ne bi ni bilo

Bećir dodaje kako njegov obrt od turističkih posjeta Nacionalnom parku ima značajne benefite jer da se ne nalazi u ovom području, zasigurno, ovoga biznisa ne bi ni bilo. Turisti nam najviše i najčešće dolaze iz arapskoga svijeta. To je negdje oko sedamdeset posto a preostali su europljani i naši domaći turisti. Turisti koji jednom kupe naše proizvode prilikom naredne posjete Nacionalnom parku „Una“, obavezno nas opet posjete i kupe naše proizvode, kaže Bećir Hajrulahović i dodaje kako se najviše traži prirodni med, domaći sokovi, đemovi. -Sve što proizvedemo na svom porodičnom imanju, sve i plasiramo u ovoj našoj prodavnici i nigdje drugdje i nemamo prodajna mjesta već sve plasiramo na kućnom pragu. Pčelinjak je iza naše kuće i našim gostima ga obavezno pokažemo da vide kako se med sakuplja i prerađuje. Ako je medna godina možemo proizvesti od jednu i po do dvije tone meda a ukoliko je slabija godina, malo manje, priča nam pčelar Bećir Hajrulahović u srcu Nacionalnog parka „Una“.   Partner Nacionalnom parku je i Asmir Behrem, proizvođač ljekovitoga bilja.

-Naša firma se bavi sakupljanjem i preradom ljekovitog bilja. Sušimo ga u drvenim sušarama i kao takvo ima terapeutsko djelovanje. Mi proizvodimo hidrolate, eterična ulja, meleme i različita biljna ulja. To nam u Nacionalnom parku puno znači. Samim tim smo obogatili ponudu u Nacionalnom parku i to turisti prepoznaju, dolaze, gledaju, vide i oduševljeni su onim što proizvedemo. Mi promoviramo upotrebu lokalnog ljekovitog bilja u svakodnevnom životu. Zadovoljni smo turistima koji nas posjećuju. Sad sezona već kreće. Već ima puno najava, ima dosta posjetilaca i nadamo se sve više i više rastu turizma ovdje u Nacionalnom parku, kaže Asmir Behrem.

U Upravi Nacionalnog parka „Una“ ističu kako i u predstojećem periodu treba raditi na uvezivanju sveukupne turističke ponude na području Unsko-sanskog kantona i cjelokupnog Pounja, kroz viziju razvoja destinacije Unaland-zemlja vodenih čarolija. Ona bi obuhvatila cjelokupno područje Pounja, i Unu i Sanu, te destinacije u susjednoj Republici Hrvatskoj i manjem bh. entitetu kroz razvoj Unske kontinentalne rivijere, od njenog izvora u Hrvatskoj do ušća u Savu u Jasenovcu. Po principima zaštite i očuvanja  prirode, kako to čine u Nacionalnom parku „Una“, razvijalo bi se kompletno područje Unalanda s konačnim ciljem da područje zemlje vodenih čarolija ostane dugoročno prepoznato kao antistresna oaza Europe na turističkim tržištima u svijetu. Samir TULIĆ