Koncept je (pre)teško gradivo za Kladuške vijećnike

Poštovani čitaoci, pred vama je sedmo izdanje Biltena za društvena kretanja Partnerske grupe koja promoviše Koncept: Unaprijedimo Kladušu zajedno. Ovim izdanjem dopunjuje se knjiga sa 252 stranice aktuelnog, vjerodostojnog i edukativnog teksta koji doprinosi osvješćivanju Kladuščana na neminovnost pojačane građanske participacije u društvenom životu bajkovite Čaršije sa ciljem oblikovanja perspektivnije budućnosti. Opće je poznata sintagma da trebamo prvo sami sebi pomoći i tako steći kredibilitet da imamo iskrene poštavaoce i prijatelje koji su nam spremni pomoći u pravednim i principjenim nastojanjima u otklanjanju potencijalnih prepreka, diskriminacija, satanizacija,… Prvi korak je izbor lokalne vlasti što smo obavili drugog oktobra 2016. godine. Iz sadržaja ovog izdanja možete pročitati najbitnije činjenice o petnaestim po redu višestranačkim izborima na kladuškom tlu od 18.11.1990. godine. Bilanse predhodne lokalne vlasti na čelu sa Edinom Behrićem (1988) i Edinom Abdić-Pleho još ćemo kompletirati. Ono što je opće znano da je lokalna vlast u mandatu 2012-2016. sistematski diskriminirala medije, ignorisala građanske apele i inicijative, oklijevala sa odgovorima na vijećnička pitanja i zahtjeve za pristup informacijama, konsolidovala budžet, ostvarila par sitnijih infrastrukturnih projekata, iskazavala arogantnost prema socijalnim pitanjima, te otpočela sa prvom fazom izgradnje kanalizacije i kolektora A i B općine Velika Kladuša, predračunske vrijednosti po Ugovoru br. 09-14-1979/15. od 11.10.2015. bez PDV-a 1.042.154,68 €ura. Projekt se financira shodno Odluci (broj: 01-05-146/2009. od 08.07.2009. sa potpisom Sejfe Mustafića) o prihvatanju kredita Europske investicione banke u iznosu od 9,5 mil. €ura na rok otplate od 25 godina (grace period 6 godina) u 20 polugodišnjih rata sa fiksnom i varijabilnom kamatnom stopom koja se dogovara prije uplate tranše. Novoizabrani načelnik „svih građana“ Fikret Abdić (1939) preuzeo je mandat 09.11.2016. godine i odmah krenuo sa „analizom sveobuhvatnog stanja“. Već početkom decembra završio je upoznavanje poznatog od članova savjeta 14 mjesnih zajednica.

Abdić kao željomat

Koliko se pouzdati radiju „svih građana“ koji je samo prenosio „saopćenja“ iz Kabineta načelnika, članovi savjeta mjesnih zajednica su se pošteno izjadali na predhodnu vlast, na uslove rada, na infrastrukturu, na… Pozdravili su gest načelnika da razgovara sa njima jer ih predhodni nije mogao ni smisliti, a možda nije puno ni pogriješio, isporučili svoje želje,… Uglavnom, ništa novo, bez svježih ideja, snihljivo, podanički,… Sve je djelovalo neorganizovano, stihijski jer se nije baratalo sa činjenicama iz zvaničnih izvještaja o (ne)radu mjesnih zajednica, o doprinosu pomoćnika za mjesne zajednice, o inicijativama građana putem savjeta mjesnih zajednica, o bagatelisanju člana 73. stav jedan Statuta Općine (drastično zaobiđen u Vrnograču),… Nije se čulo da je bar jedan od brojnih članova savjeta (14×5) rekao Abdiću npr., ovi vaši predhodnici su institucionalizirali vijećnicima paušale (450 KM/mjesečno) i sve ostale beneficije, a grant za mjesne zajednice mizerno nikakav. Mi više radimo na terenu, a nemamo nikavih financijskih beneficija. Radi se o najgrubljoj ekonomskoj nejednakosti na kladuškom tlu od kad je garvan pocrnio! Šta će te po tom pitanju poduzeti?

Već koncem novembra po nalogu Kabineta razaslana su „cirkularna pisma“ istog sadržaja na adrese poduzetnika-vlasnika sa pozivom na „prijeme“. Najbrži u odazivu bili su „Miral“, BF-komerc i Ben-Mal group. Čaršijski koulari nagađaju i zašto. Cinici pričaju kako je BF uručio i malo zaostataka od rente za Robnu kuću? Iz „saopćenja“ za ništa radjia „svih građana“ nije moguće razaznati o kvaliteti razgovora, o svježim idejama, o parafiksalnim nametima, o potencijalnim projektima na bazi javno privatnog partnerstva, o… Doduše, od navedene trojke samo „Miral“ stiče više od polovine prihoda na otvorenom tržištu van BiH i takmiči sa kvalitetom, cijenom i poslovnošću sa ljutim konkurentima, što je svako vrijedno poštovanja i priznanja zaposlenim, menadžmentu i vlasniku. Ostala dvojka su lokalni „monopolisti“! U informaciji o stanju i problemima privrede barata se sa par stotina poduzetnika-vlasnika biznisa sa sjedištem na području Velike Kladuše. Ako odaziv na Abdićev poziv bude i polovičan onda bi se „prijemi“ mogli protegnuti do Jujreva (06. maja 2017.).

Staklena većina u Općinskom vijeću

Prethdni sastav Općinskog vijeća (2012-2016.) je praktično bez ikakvog značajnijeg traga u novijoj kladuškoj povijesti. Ostaće upamćeni kao lutke na koncima svojih mentora! Dobna i obrazovna struktura doimala se kao solidna pretpostavka da se bar formuliše „nova politička kultura“ kladuškog višestranačja. Nažalost, manifestovali su ozbiljne deficite u percepcijama i implementaciji univerzalnih vrijednosti (pravednosti, solidarnosti,…) i ozbiljno doveli u sumnju svoja akademska obrazovanja. U posebnom prilogu ovog izdanja zainteresovani mogu vidjeti strukturu aktualnog sastava Općinskog vijeća. Radi se mahom o „light vijećnicima“ (osobama bez javnosti poznatih stavova o bilo kojem aktuelnom pitanju kladuškog nazadovanja). Stranci za najvećim brojem mandata trebalo je dobrih 20-tak dana da složi napregnutu većinu o čemu također objavljujemo poseban prilog. Javnosti je poznato da je liderka Laburističke stranke, koja ima 13 vijećnika, pozivala ostale na dogovore oko formiranja većine u Općinskom vijeću. Nije poznato na kakvim osnovama-kakvoj paltformi-smjernicama se namjeravalo razgovarati. Ni opozicioni blok stranaka nije imao svoju patformu. U kladuškim kuloarima dominirale su svakojake šege i sprdačine. Kako je opozicioni blok pregovarača pored izabranih vijećnika bio „pojačan“ sa menadžmentom stranaka te da su dogovarali zajedničke nastupe-stavove bez jasno precizirane platforme-smjernica nije teško zaključiti kako se radilo o deja-vu/već viđenom klijentalizmu raspodjele plijena pozicija u javnim ustanovama, preduzećima, tijelima, komisijama,… Tipično kladuški: ja tebi, ti meni. Nema govora o autentičnim kladuškim interesima. Kladuškim foteljašima i pohlepašima to je besmislica. Za njih je Koncept Unaprijedmio Kladušu zajedno nesavladano štivo, preteška lekcija!

Minimum očekivanja od  novoizabrane kladuške lokalne valsti

Koncept Unaprijedimo Kladušu zajedno je još uvijek jedini javnosti poznat dokument koji se sistematski promoviše već duže vremena. U svakom izdanju Biltena za društvena kretanja zainteresovani mogu vidjeti strukturu Koncepta. U dva-tri prethodna izdanja pubilkovani su i nacrti nekih od strukturalnih dokumenata, npr. Deklaracija o poboljšanju općeg ozračja. Većinska (ne)laička javnost Velike Kladuše očekuje od novoizabrane lokalne vlasti da: prestane sa diskriminacijom medija, pokaže više razumjevanja za građanske apele i inicijative, vjerodostojnije i ažurnije odgovara na pitanja i upite, da budžetom za 2017. godinu pokaže više socijalne osjetljivosti, da novoizabrani načelnik u svom Programu za mandatni period pokaže više volje, ambicioznosti i mudrosti oko postizanja koncenzusa o stratešim pitanjima Kladuše fokusiranim na revitalizaciju devastiranih resursa među kojima će revitalizacija poljoprivrede i sela na novim socijalno društvenim javno privatnim partnerstvima doživiti  pravu renesansu. U ovom izdanju Biltena zainteresovani će zapaziti kontinuitet nastojanja oko sveukupnog poboljšanja efikasnosti djelovanja Islamske zajednice Velike Kladuše. Globalni cilj svih ovih nastojanja jeste da se konkretnim osmišljenim djelovanjima osnaži obrazovana, kulturna, ekonomska i socijalna uloga kao najbolji doprinos izgradnji pravednog naprednog građanskog kladuškog društva! Urednik Biltena

PDF stranice Biltena broj 7.

(Bilten7 str.1.)  (Bilten7 str.2.)  (Bilten7 str.3.)  (Bilten7 str.4.)  (Bilten7 str.5.)  (Bilten7 str.6.)  (Bilten7 str.7.)  (Bilten7 str.8.)  (Bilten7 str.9.)  (Bilten7 str.10.)  (Bilten7 str.11.)  (Bilten7 str.12.)  (Bilten7 str.13.)  (Bilten7 str.14.)  (Bilten7 str.15.)  (Bilten7 str.16.)  (Bilten7 str.17.)  (Bilten7 str.18.)  (Bilten7 str.19.)  (Bilten7 str.20.)  (Bilten7 str.21.)  (Bilten7 str.22.)  (Bilten7 str.23.) (Bilten7 str.24.)