BIHAĆ – Operator – Terminali Federacije BiH Sarajevo zbog žalbi  i  tužbi u postupku  javnih nabavki već više od dvije godine očekuje početak temeljite rekonstrukcije dotrajalog Terminala tečnih tereta u bihaćkom naselju Ribić. Iako su radovi trebali početi ovog proljeća, to se još nije desilo jer jedan potencijalni izvođač radova iz Tuzle po drugi put ulaže  žalbu na postupak javne nabavke za izvođenje radova na rekonstrukciji ovdašnjeg Terminala tečnih tereta, a bez, kako je rečeno pojašnjenja zbog čega to čini.

Rekonstrukcija dotrajalog terminala tečnih tereta u bihaćkom naselju Ribić koja je trebala otpočeti u proljeće, a na koju se čeka već više od dvije godine, još je na čekanju. Kako doznajemo u Upravi Operator Terminala Federacije BiH, samo dan prije otvaranja ponude, 21. juna obustavljen je postupak javne nabavke za izvođenje radova jer je firma „Elkom” iz Tuzle uputila žalbu na tendersku dokumentaciju. -Apsurd je da „Elkom” tokom čitavog perioda objave tenderske dokumentaacije nikada nije uputio nikakvo dodatno pojašnjenje već ciljano, samo žalbu. To meni daje za pravo da se bavim analitikom. Ovaj postupak nabavke ugovorni organ objavljuje drugi put a sve zbog prethodno poništenog postupka nabavke istih radova na Teriminalu tečnih terete u Bihaću, kaže Hermedin Zornić,  direktor Operator Terminala Federacije BiH. Zornić ističe kako je Ured za razmatranje žalbi donio rješenje o poništenju postupka, a ulaganje žalbi na postupak smatra neutemeljenim. Ovim je Operator Terminali Federacije kao ugovorni organ doveden u težak položaj jer su onemogućeni radovi na obnovi infrastructure na naftnim terminalima Federacije BiH. Vrijednost po drugi put raspisanog tendera je 9.700.000 KM koji su u ovu svrhu osigurani. Kada bi konačno mogli očekivati izbor najpovoljnijeg ponuđača, izvođača radova, direktor Zornić nije mogao reći. -To je sad stvar koju ne želim prejudicirati. Dakle, sve je stvar kako će se dalji tok žalbe-tužbe već šta se događa, sukladno Zakonu o javnim nabavkama. Mi smo sve one formulacije ispunili od obezbjeđivanja sredstava, glavnih izvedbenih projekata, tenderske dokumentacije i sve ono smo prilagodili kako je trebalo, međutim, evo, vidite. Nemam izgovor za ovo zašto se to dešava, naglašava Zornić.

Koliki je značaj obnove terminal tečnih tereta u Ribiću, do kojeg bi se željezničkim kompozicijama dopremala nafta i naftni derivati i u njemu skladištili, kako bi dalje bili distribuirani korisnicima, odgovor smo potražili u Upravi Željeznica Federacije BiH, ali ga, iako nam je bio obećan, do zaključenja teksta, nismo dobili. Prema direktivi Europske Unije i donošenjem Zakona o naftnim derivatima, Bosna i Hercegovina se obavezala na posjedovanje određene količine naftnih derivata. Stoga, Federacija bi trebala raspolagati s tromjesečnom zalihom naftnih derivata, neophodnih industriji ukoliko bi došlo do određenih poremećaja u njihovoj nabavci i isporuci. Kako bi Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije zajedno s Operator-terminalima Federacije moglo ispuniti ovu kvotu, potrebno je obnoviti pojedine naftne terminale, pa i ovaj u Bihaću. Samir TULIĆ