BIHAĆ, SARAJEVO – Elektirfikacija Unske pruge i ponovna uspostava željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo – Bihać – Sarajevo, prioritetan je zadatak Uprave Željeznica Federacije BIH. Za realizaciju ovoga projekta neophodno je osigurati sredstva u iznosu od 2.300.000,00 KM koje Uprava Željeznica FBIH bez pomoći Vlade Federacije i Vlade USK-a sama ne može osigurati. U Vladi USK-a su iskazali interes da pomognu ovaj projekt pa je premijer Husein Rošić najavio skoriji susret s premijerom Federacije kako bi sagledali s kojim iznosom bi u tome participirala Federacija a koliko bi kantonalna Vlada u budžetu za 2017. godinu mogla planirati sredstava. Dok Uprava Željeznica Federacije BIH stvara pretpostavke da nakon šest godina napokon pusti u redovni saobraćaj talgo-garniture na prugama u BIH, a „BH voz“ već počeo redovno saobraćati na relaciji Sarajevo – Doboj, Unska pruga do Bihaća u cjelosti još nije elektrificirana pa će građani USK-a na uspostavu redovnog putničkog saobraćaja još pričekati. SONY DSCU Vladi USK-a su iskazali interes da pomognu ovaj projekt kojeg je premijer Husein Rošić ocijenio projektom od općeg interesa za građane ovoga kantona. – Naravno, mi kao Vlada Kantona smo zainteresirani da pomognemo taj projekt. To je od općeg interesa građana Unsko-sanskog kantona. Jedna od prvih aktivnosti koju ćemo uraditi bit će svakako razgovor s premijerom Federacije BIH da u tom razgovoru otvoreno vidimo koliki su kapaciteti, odnosno, koliko je Vlada Federacije spremna učestvovati u tom projektu. Na taj način ćemo mi znati koje su naše financijske obaveze da ih možemo planirati u budžetu za 2017.godinu, kaže Husein Rošić, premijer Unsko-sanskoga kantona.husein-rosic-premijer-usk-a-podrzat-cemo-projekt-2Kadrić dodaje kako će Uprava Željeznica Federacije BIH i u novom planu poslovanja za 2017. godinu predvidjeti potrebna sredstva za elektrifikaciju Unske pruge. – Međutim, nezahvalno je prognozirati da li ćemo tu namjeru uspjeti realizirati i u narednoj godini. Poznato je, naime, da Željeznice FBIH posluju u veoma teškim i složenim ekonomskim uslovima zbog nepoštovanja Zakona o financiranju željezničke infrastrukture i sufinanciranju putničkog i kombinovanog saobraćaja od strane Vlade Federacije i kantonalnih vlada, koje su po zakonu dužne da izvršavaju svoje zakonske obaveze, a to ne čine, kaže Samir Kadrić, savjetnik predsjednika Uprave ŽFBH za informisanje. Željeznice Federacije BIH su zainteresirane za transport roba Unskom prugom do luka Split, Zadar i Šibenik, a istraživanja Uprave Željeznica pokazjuju da postoji izraženi interes potencijalnih klijenata za prijevoz roba preko Bihaća i Knina do jadranskih luka, međutim, postoji tehnički problem jer je pruga na dijelu od Martin Broda do Knina neprohodna za saobraćaj a Hrvatske željeznice nisu do sada ništa poduzele na popravci tog dijela pruge. – Mislim da ovo može biti predmet međudržavnog dogovora između resornih ministarstava BIH i RH kako bi i ovaj dio pruge dobio na značaju i samim tim od značaja za Unsko-sanski kanton ali i za Bosnu i Hercegovinu i šire, kaže Kadrić. Dodaje kako Republika Hrvatska do sada nije pokazala svoj interes za Unsku prugu kad je upitanju njen popravak i promet roba prema jadranskim lukama, Zadar, Split i Šibenik, ali liberalizacijom željezničkog transporta tržišta Hrvatske do koje je došlo ulaskom RH u EU, popravkom pruge, u Upravi ŽFBH sigurni su da bi određeni dio roba prometovao i ovom prugom na zadovoljstvo svih učesnika u transportu roba i putnika. Samir TULIĆSONY DSC