SANSKI MOST….Sanjanin Adnan Bašić, ponosni je vlasnik automobila „Reno 4“ koji je u prošlosti bio dosta česta pojava na cestama u bivšoj Jugoslaviji, a danas je pravi raritet susresti ga. Bašić kaže kako je ljubitelj „oldtajmera“ i da je svoga ljubimca, koji je zbog svog izgleda poznat i po nazivu „žaba“, kupio prije nekoliko godina od vlasnika iz Sanskog Mosta, te ga potpuno restaurirao i adaptirao. -Automobil je bio odbačen i dugo godina se nije upotrebljavao, a vlasnik se ipak vrlo teško rastao od njega. Uložio sam značajna sredstva da ga preuredim, koristio sam isključivo originalne dijelove, pretresao mu motor, prelakirao ga, sredio unutrašnjost i sada je kao nov, ističe Bašić.Kaže kako je član „Oldtajmer kluba 1912“ iz Sanskog Mosta i kako sa svojim ljubimcem redovno sudjeluje na susretima i skupovima ljubitelja starih automobila širom regiona. -Primjetio sam da su ljudi emotivno vezani za „žabu“, što se posebno odnosi na one malo starije, jer neki su bili njegovi vlasnici, a drugi su ga često susretali na ulicama i putevima. Interesantan je i mlađim generacijama, pa sam ga čak u nekoliko navrata iznajmljivao za vjenčanje mladih parova, kaže Bašić. Dodaje kako njegov ljubimac ima motor snage 850 kubika i 25 kilovata, te se ne može pohvaliti prevelikom snagom i brzinom. Ističe kako je ovaj model pored oblika, prepoznatljiv i po svome neobičnom mjenjaču ili „kišobranu“, koji je smješten neposredno pored volana. Inače, poznati francuski proizvođač automobila na tržište je tokom 31 godine, koliko je trajala proizvodnja ovog modela, izbacio preko osam miliona primjeraka u oko 100 država svijeta.Karijera „Renoa 4“ započela je davne 1956. godine, kada je francuski proizvođač trebao model koji će biti konkurentan na tadašnjem tržištu, a to je podrazumjevalo funkcionalnost i prihvatljivu cijenu. Njegovi vlasnici su trebali biti mladi, porodični ljudi, farmeri i žene, odnosno pripadnici svih društvenih slojeva. „Četvorka“ se počeo proizvoditi 1961. godine i bio je dosta praktičan automobil s prostorom za pet putnika, a poseban ton su mu davala velika vrata gepeka koja su omogućavala lagan pristup i prevoz kabastog materijala. Na dizajn se obratilo manje pažnje, pa se oblik i izgled automobila tokom tri decenije proizvodnje praktično nije mijenjao. Poslednji primjerak ovog modela automobila proizveden je 1992. godine, a obzirom da su ga po francuskoj licenci proizvodili i u fabrici IMV u slovenačkom Novom Mestu, bio je veoma popularan u bivšoj Jugoslaviji i često ga se moglo susresti na ovdašnjim cestama. Zlatan ČEKIĆ