U BiH se godišnje popije oko 1,5 milijardi šoljica kafe
SARAJEVO – Svake godine, 1. oktobra obilježavamo Međunarodni dan kafe, dan posvećen jednom od najomiljenijih napitaka na svijetu. Ovaj dan ne samo da slavi okus i miris kafe, već i podsjeća na njezinu bogatu tradiciju i globalnu popularnost. Jedan od ključnih igrača u svijetu kafe, NESCAFÉ najveći brend kafe kompanije Nestlé koji ove godine obilježava čak 85 godina postojanja, ima svoju posebnu priču koja je duboko povezana i sa Bosnom i Hercegovinom.
Naime, NESCAFÉ je prema statistikama nezaobilazna kafa u BiH, jer na godišnjem nivou u BiH se popije 1,5 milijardi šoljica kafe, odnosno skoro 800 kafa po odrasloj osobi na nivou godine. To znači da ova kafa svakodnevno ulazi u domove BiH.
Priča o NESCAFÉ počinje davne 1938. godine kada je Max Morgenthaler, stručnjak za kafu, dobio izazov koji će promijeniti svijet kafe. Njegova misija bila je jednostavna – stvoriti ukusnu šoljicu kafe dodavanjem samo vode. Max i njegov tim su predano radili na ovom zadatku, želeći sačuvati prirodnu aromu kafe u instant obliku. I tada se dogodilo čudo! Godine 1938. pronašli su odgovor i stvorili NESCAFÉ kafu, ime koje će postati sinonim za kafu širom svijeta. Nazvana je po prva tri slova Nestlé korporacije, uz dodatak „café“, i vremenom je NESCAFÉ postalo poznato i omiljeno ime za kafu širom svijeta.
Prva kafa koja je sletjela na Mjesec
Zanimljivosti radi, godine 1969., NESCAFÉ je postala prva kafa koja je sletjela na Mjesec. Pridružila se timu Apolla 11, koji je obuhvatao legendarne astronaute Neila Armstronga, Buzza Aldrina i Michaela Collinsa, na njihovom historijskom putovanju. Tako je NESCAFÉ postala prva kafa u kojoj su tada uživali astronauti uprkos ekstremnim uslovima svemira.
Ako skoknemo s Mjeseca na Bosnu i Hercegovinu, onda dolazimo do još jednog fascinantnog dijela priče. Prema već pomenutim statistikama u ovoj zemlji godišnje se popije nevjerojatnih 1.500.000.000 šoljica kafe, to znači da prosječna osoba u BiH pije oko 4 kafe dnevno, a kada bi posložili sve te šoljice jednu na drugu, svaka osoba bi imala kulu kafa visoku više od 1.400 metara, što je veće od većine svjetskih nebodera.
Uprkos činjenici da se u Bosni i Hercegovini najviše pije tradicionalna kafa, kategorija topive kafe se nalazi odmah iza tradicionalne i iz dana u dan je biraju veliki ljubitelji kafe, pa je tako NESCAFÉ bez konkurencije na vrhu te kategorije, što je čini brojem jedan kafom u Bosni i Hercegovini, jer od deset kupljenih 3u1 kafa, među sedam odabranih je brend NESCAFÉ. To pokazuje koliko su ljudi prihvatili i zavoljeli ovu instant kafu u svakodnevnom životu. Ovaj brend nudi pet podkategorija koje zadovoljavaju raznolike ukuse, a to su: 3u1, kapučino, kapsule, čista topiva kafa i „ready to drink“ varijante.
Osim navedenih činjenica o ovom omiljenom napitku, svojim aktivnostima NESCAFÉ će pridonijeti i ambicioznim planovima kompanije Nestlé i prepolovljenju emisija stakleničkih plinova do 2030. te postizanju nulte neto emisije stakleničkih plinova do 2050. Naime, brend namjerava pomoći poljoprivrednicima da zasade više od 20 miliona stabala na ili u blizini svojih farmi kafe. Cilj brenda NESCAFÉ je da do 2025. 100% kafe dolazi iz certificiranih održivih izvora, te da do 2030. nabavka 50% ključnih sastojaka dolazi regenerativnim poljoprivrednim metodama.
Zato na Međunarodni dan kafe, dok uživate u šoljici svog omiljenog napitka, možete zahvaliti Maxu Morgenthaleru i njegovom timu na NESCAFÉ-u, koji su transformisali način na koji svijet konzumira kafu i biti ponosni na činjenicu da odabrani brend je ključni dio plana kompanije Nestlé i njenog puta do nulte stope. A ako ste u Bosni i Hercegovini, vjerojatno već znate zašto je NESCAFÉ, prvi izbor mnogih ljubitelja kafe. S toliko ljubavi prema kafi, ne čudi što je ova zemlja jedna od najvećih potrošača kafe na svijetu.
Nestle u zajednici
Kompanija Nestlé u svom portfoliju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija. Nestlé Adriatic obuhvata tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Slovenije, koje je s Bugarskom i Rumunjskom dio tržišta Nestlé JI Europa. Diljem svijeta, kompanija ima 403 tvornica, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dvije (Sofija, Surčin). U posljednjih pet godina, više od 100.000 potrošača s područja regije učestvovalo je u Nestlé istraživanjima i izravno utjecalo na daljnji razvoj i širenje portfelja proizvoda u skladu s potrebama lokalnih potrošača. U posljednjih deset godina, kroz projekt Zdravo!, kompanija je investirala više od pola miliona KM u edukaciju o prehrani. (Nestle)