BIHAĆ – Uz doelektrifikaciju dionice Unske pruge od Bihaća do Blatne koju ovih dana radnici sarajevskog poduzeća „Step“ intenzivno privode kraju, radnici Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine u Bihaću užurbano se pripremaju za doček prvog promotivnog BH Talgo voza koji će od prvog jula svakodnevno saobraćati na relaciji Sarajevo-Bihać-Sarajevo. Za ovaj svečani trenutak, uređuje se zgrada željezničke stanice u Bihaću kako bi poprimila novi i ljepši izgled, u stanicama Bosanska Krupa i Bosanska Otoka postavljeni su moderni kontejneri u kojima će biti prometni ured i čekaonica za putnike, a bit će postavljeni i montažni peroni.Novo ruho

Zgrada željezničke stanice u Bihaću ovih dana poprima novi, ljepši izgled jer je Uprava ŽFBH u prvoj fazi osigurala sredstva za ugradnju dijela nove stolarije, oluka, strehe i nadstrešnica, uređenje čekaonica i ostalih prostorija, te djelomičnu postavku nove fasade. -Samo uređenje staničnih zgrada u Bihaću i Cazin-srbljanima, te postavka kontejnera u stanicama Bosanska Otoka i Bosanska Krupa, Željeznice F BiH zahvaljujući predsjedniku Uprave Enisu Džafiću, rade da bi se osigurali što bolji uslovi za prihvat putnika koje očekujemo u velikom broju. Nastavak je ovo aktivnosti koje ŽFBH poduzimaju još od 2016. godine da se BiH vozom s Talgo-garniturama putničkim saobraćajem uvežu svi regionalni centri u jedinstvenu željezničku mrežu. Na tom putu je ostao još Bihać kao centar USK-a, naše Krajine, a što će ovim projektom biti i završeno. Uvođenjem BH Talgo-voza ŽFBH bilježe stalni porast broja prevezenih putnika. U 2017. godini prevezli smo 355.000 putnika što je za 97.000 više u odnosu na 2016. godinu. Očekujemo da će se taj trend rasta nastaviti i u ovoj godini, kaže Samir Alagić, direktor bihaćkog Područja infrastrukture ŽFBH.Budući da su stanične zgrade u Bosanskoj Krupi i Bosanskoj Otoci u ratu potpuno uništene, ovih dana su na njihovom mjestu postavljeni moderni kontejneri u kojima će biti prometni ured i čekaonica za putnike s klimom, grijanjem, toaletom i svim potrebnim priključcima. -Uvođenjem BH Talgo-voza ŽFBH bilježe stalni porast broja prevezenih putnika. Povratna vozna karta od Bihaća do Sarajeva koštat će 62,50 KM a 42,00 marke u jednom smjeru. Putnici će u modernim i klimatiziranim Talgo-garniturama moći koristiti bežični internet, i spavaća kola jer se putuje noću. Željeznice Federacije BiH putnicima će osigurati brojne povlastice za različite kategorije. Povlasticu od trideset posto za grupu od šest putnika i više, i za studente, novinare, penzionere, osobe starije od šezdeset godina. Pedeset posto nižu cijenu karte plaćat će djeca od četiri do dvanaest godina i grupe od trideset putnika i više, kaže Samir Alagić, direktor bihaćkog Područja infrastrukture ŽFBH.Nezaštićeni prijelazi   

Projekt sanacije elektro-kontaktne mreže u završnoj je fazi a poslije 15. juna trebala bi uslijediti postavka montažnih perona u stanicama Cazin Srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka. -Očekujemo da nam dopreme pijesak tucanik, da se izvede mašinsko reguliranje kolosijeka i završno reguliranje kontaktne mreže, te spoji nedostajuća kontaktna mreža u zoni nadležnosti Željeznica Republike Srpske, nakon čega će biti postavljena tzv. neutralna sekcija između naše dvije kompanije, dodaje Alagić. Šest nezaštićenih željezničko-cestovnih prijelaza koji se ukrštaju s magistralnom cestom na dionici Cazin-Srbljani Grmuša još će sačekati ugradnju poluatomatskih branika jer ovim projektom za to nisu osigurana sredstva. Uprava ŽFBH uputila je dopis Vladi USK-a, gradskim upravama Bihaća i Cazina, te općinskoj upravi Bosanska Krupa koji gravitiraju Unskoj pruzi, da se izjasne po pitanju sufinanciranja troškova ugradnje poluatomatskih branika. Osiguranjem cestovnih prijelaza skratilo bi se vozno vrijeme i sigurnost svih učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo.  Prije same uspostave redovnog putničkog saobraćaja, elektrificirana dionica Unske pruge Bihać – Blatna bit će testirana i obavljen prijem projekta.Remont EVP-a

ŽFBH vlastitim sredstvima obavljaju remont rastavljača i prekidača 110 KV te servisiranje ostalih dijelova elektrovučne podstanice iz koje se napaja kontaktna mreža. Po redu vožnje BH Talgo-voz će iz Sarajeva svaki dan polaziti u 16:00 sati a u Bihać stizati u 00:28 sati. Iz Bihaća će polaziti u 01:57 sati a u Sarajevu stizati u 10:28 sati. BH Talgo-voz će od Sarajeva do Bihaća putovati osam i po sati trasom dugom 418 kilometara, za razliku od prije rata kada je putovanje trajalo šest i po sati. Duži prijevozni put vozom u odnosu na autobus je 110 kilometara, a vozom se u odnosu na autobus duže putuje za oko dva i po sata. Cijena karte vozom skuplja je za pola marke u jednom smjeru, a povratne za pet maraka i sedamdeset feninga. Samir TULIĆ