BIHAĆ– Od kako je 3. jula Unskom prugom počeo svakodnevno saobraćati BH Talgo-voz Sarajevo-Bihać-Sarajevo i tako elektro-vučom nakon dvadeset i sedam godina, Bihać i Bosanska Krajina konačno povezani s glavnim gradom Bosne i Hercegovine, u Upravi Željeznica Federacije BiH zadovoljni su brojem prevezenih putnika i ostvarenim prihodima, čime se ova putnička linija pokazala jednom od trenutno najisplativijih linija. Razmišljaju da u skorije vrijeme u saobraćaj uvedu i lokalni putnički voz Bihać–Bosanski Novi–Bihać kojim bi putovali i učenici, studenti i radnici.Otputovalo 1.240 putnika

Građani Unsko-sanskog kantona, posebno oni iz gradova i općina uz Unsku prugu, u Sarajevo i ostale gradove BiH sve više žele putovati modernim i komfornim talgo-garniturama BH voza. Interes putnika je sve veći, kažu u Upravi ŽFBH i potkrepljuju to pokazateljima. -Ukupno je na liniji Sarajevo-Bihać-Sarajevo na kojoj saobraćaju vozovi 714 od Sarajeva do Bihaća i 715 od Bihaća do Sarajeva, u periodu od 3. do 31. jula prevezeno 6.735 putnika. Što se tiče našeg bihaćkog područja, sa četiri željezničke stanice, Bihać, Cazin-srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka, u istom periodu prevezeno je 959 putnika,  kaže Samir Alagić, direktor Područja infrastrukture ŽFBH u Bihaću. U prvih sedam dana augusta sa željezničkih stanica Bihać, Cazin-srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka otputovao je 281 putnik, što je ukupno 1.240 putnika za proteklih trideset i pet dana. Pokazuje to trend porasta broja putnika Talgo-vozom. Dnevno BH Talgo-vozom Sarajevo-Bihać-Sarajevo putuje u prosjeku stotinu i šezdeset putnika. U Upravi ŽFBH razmišljaju da u skorije vrijeme u saobraćaj uvedu i lokalni putnički voz Bihać–Bosanski Novi–Bihać kojim bi putovali i učenici, studenti i radnici. -Zasigurno je da bi ta linija bila korisna za građane Unsko-sanskoga kantona u pogledu njihove mobilnosti u samom kantonu, prvenstveno tu mislim na đake, studente, radnike i ostale. U nekom narednom periodu ćemo u svakom slučaju imati detaljnije informacije, jer se radi o međuentitetskom putničkom saobraćaju. S Upravom Željeznica Republike Srpske sagledat ćemo njihov interes za uspostavom željezničke linije Bihać–Bosanski Novi–Bihać, kaže direktor Alagić. Zbog nezaštićenih cestovno-željezničkih prijelaza, BH talgo-vozom od Bihaća do Bosanske Krupe putuje se jedan sat jer voz saobraća smanjenom brzinom, do pedeset km na sat.Poluautomatski branici

Kako bi se brzina povećala, a unaprijedila sigurnost učesnika u saobraćaju neophodno je instalirati prijelaze s poluatomatskim branicima. –Željezničko-cestovni prijelazi su i u nadležnosti JP Ceste Federacije BiH čiji su radnici bijelim markerima na asfaltu magistralne ceste Srbljani–Bosanska Krupa obilježili zone na kojima su do rata bile željezničke rampe a sada bi trebali biti postavljeni poluatomatski branici kao sastavni dio modernih cestovnih prijelaza. Zajednička komisija obišla je cestovne prijelaze a konkretne informacije o tome hoće li se raditi i kada, to vam trenutno ne mogu reći, kaže Samir Alagić, direktor bihaćkoga PI ŽFBH. Željezničko-cestovni prijelazi radnicima bihaćkoga Područja infrastrukture ŽFBH jedan su od većih problema budući da ih je na ovom željezničkom području ukupno pedeset a samo od državne granice s Republikom Hrvatskom do Bihaća trideset i četiri. Alagić je ovom prilikom pozvao lokalne zajednice, gradove i općine, te Vladu USK-a da se o ovome izjasne i zajedno s Upravom Željeznica počnu rješavati ovaj problem, jer to one same ne mogu, istakao je Alagić. Samir TULIĆ