Održan Okrugli stol povodom Svjetskog dana zaštite prava potrošača
SARAJEVO – Danas je održan Okrugli stol povodom Svjetskog dana zaštite prava potrošača u organizaciji Agencije za nadzor nad tržištem BiH. Okruglom stolu su prisusutvovali predstvanici Ministartva vanjske trgovine i ekonmoskih odnosa BiH, inspektorata entiteta i Brčko distrikta BiH i udružennja potrošača iz Bosne i Hercegovine. Cilj organiziranja ovog skupa je unapređenje zaštite sigurnosnih interesa potrošača u Bosni i Hercegovini i podizanje svijesti poslovnih subjekata i potrošača o sigurnosti proizvoda. Na ovom skupu je predstavljen Bilten o nesigurnim proizvodima na tržištu BiH i rezultati nadzora nad tržištem za 2015. godinu. U ovom izdanju Biltena su navedeni savjeti za kupce kako da razlikuju sigurne proizvode od proizvoda koji ne ispunjavaju propisane sigurnosne zahtjeve, jer smatramo da je samo informiran potrošač zaštićen potrošač. Na skupu je bilo riječi i o Vodiču za poslovne subjekte koji sadrži instruktivne tekstove i za proizvođače, uvoznike i distributere. U okviru Okruglog stola organizirana je panel diskusija u sklopu koje se raspravljalo o problemima s kojima se susreću potrošači i o načinima za prevazilaženja tih problema i unaprjeđenje zaštite prava potrošača u Bosni i Hercegovini. Naglašeno je da se najveći broj prigovora potrošača odnosi na reklamacije po pitanju kvaliteta proizvoda kao što su obuća, odjevni predmeti, kućanski aparati te komunalne i druge usluge. Nakon održane panel diskusije zaključeno je slijedeće:
-postojeći zakonodavni i institucionalni okvir u oblasti zaštite potrošača u Bosni i Hercegovini je dovoljan ali je potrebno posvetiti više pažnje u provedbi postojećih propisa iz ove oblasti u praksi,
-potrebno je konstantno raditi na podizanju javne svijesti potrošača kako bi potrošači mogli biti informirani o svojim pravima u oblasti sigurnosti proizvoda i drugim područjima,
-u Bosni i Hercegovini nema dovoljno akreditiranih i ovlaštenih laboratorija koje mogu vršiti ispitivanja potrošačkih proizvoda što posebno predstavlja problem kod rješavanja prigovora i reklamacija potrošača,
-neophodno je daljnje jačanje suradnje između institucija i organizacija koje se bave problematikom zaštite potrošača u Bosni i Hercegovini.