Igram se i učim za bolje sutra

BOSANSKA KRUPA – Završnom svečanošću u Javnoj ustanovi „Dječje obdanište i dom učenika“ u Bosanskoj Krupi obilježen je završetak još jednog projekta koji je odaslao poruku o potrebi cijelog bosanskohercegovačkog društva za uvođenje obaveznog predškolskog odgoja za sve buduće učenike, kako je to nekada, kada se o djeci više mislilo, i bilo. Djeca, njih tridesetero, su, za tu svečanu priliku, pokazali sve ono što su naučili u četiri mjeseca radionica u ovoj ustanovi. Radeći kroz različite sekcije sa svojom učiteljicom, oni su, roditeljima i gostima, predstavili naučeno iz dramsko-lutkarske sekcije, plesno-folklorne, kreativne i muzičke radionice. Razvijali talente

Posebnost, ili akcent projekta je bio na djeci koja će s jeseni krenuti u školu, a koja nisu imala priliku boraviti u Dječjem obdaništu i proći sve ono što djeca sa stručnim učiteljicama rade, kako bi na najbolji mogući način, razvijajući svoje sposobnosti i talente učila, usvajala znanja, socijalizirala se, učila se timskom radu, pa samim tim, spremno dočekala svoje prve školske obaveze. Javna ustanova „Dječje obdanište i dom učenika“ Bosanska Krupa je pripremila projekt po javnom pozivu Ministarstva obrazovanja i nauke, uspjela ući u krug odabranih projekta i tokom proteklih šest mjeseci uspješno realizirati sve planirane aktivnosti, odnosno, onaj najvažniji i najveći dio sa zanimljivim radionicama na koje su djeca rado dolazila, i to sa cijelog područja općine Bosanska Krupa. Direktorica Almira Šertović, je na završetku ovoga zanimljivog i potrebnog projekta kazala kako je upravo okončani Projekt „Igram se i učim“ bio namijenjen djeci, predškolske dobi od pet do šest godina, koji će u septembru krenuti u školu. –Cilj je bio razviti kompetencije za cjeloživotno učenje. Uspješno smo ga realizovali uz pomoć Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, koje je bilo donator u ovom projektu. Djeca su se u Dječjem vrtiću okupljala dva puta sedmično, provodila su vrijeme u vrtiću, družila se s djecom koja stalno borave ovdje jer ova grupa djece nije bila obuhvaćena predškolskim odgojem, tako da je nama iznimno drago da smo uspjeli potaknuti i roditelje i senzibilizirati lokalnu zajednicu za potebe ulaganja u predškolsko obrazovanje, istakla je Šertović.Društveno otvorenija

Dodala je kako je zainteresiranih bilo mnogo više, ali da su imali ograničene kapacitete, pa sva djeca nisu uspjela proći ovaj vid predškolskog odgoja. Zabilježili su veliku zainteresiranost roditelja. Nažalost i samo jednu učiteljicu koju su mogli angažirati i kroz radionice obuhvatiti, maksimalnih tridesetoro djece, kako bi se radionički rad sa djecom mogao uspješno realizirati i kako bi učiteljica Aldijana Palić, uz izvanredne napore, mogla posvetiti pažnju svakom djetetu. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da djeca koja prođu ovaj vid odgoja, mnogo lakše prihvataju školske obaveze, samopouzdanija su, društveno otvorenija i samim tim sretnija. Socijalno-ekonomska situacija u većini porodica, ipak ne dozvoljava da većina djece boravi u programu predškolskog odgoja. Najviše zbog dodatnih novčanih izdvajanja, a u mnogo lokalnih zajednica i zbog ograničenih kapaciteta u ustanovama za predškolski odgoj. I radionice u Bosanskoj Krupi su to pokazale i ove godine. Samir TULIĆ