SARAJEVO, BIHAĆ – Nakon okončanja projekta sanacije kontaktne mreže na dionici Unske pruge Blatna – Bihać u dužini od 47 kilometara, promotivni BH Talgo – voz za Bihać svečano je krenuo sa sarajevske željezničke stanice 2. jula. U modernim i iznimno udobnim talgo-garniturama od Sarajeva do Bihaća putovalo je stotinjak putnika, gostiju, predstavnika izvršne vlasti Federacije BiH i Republike Srpske, institucija BiH, delegacije Željeznica Federacije BiH i Željeznica RS predvođene generalnim direktorima Enisom Džafićem i Draganom Savanovićem. S njima je u promotivni BH Talgo-voz u željezničkoj stanici Bosanski Novi ušao i Fadil Novalić, premijer FBiH odakle su zajedno doputovali u Bihać. U čekaonici željezničke stanice uz premijera USK-a Huseina Rošića i gradonačelnika Bihaća Šuhreta Fazlića zajedno su se obratili okupljenim novinarima i ukazali na značaj uspostave ove putničke linije.Ostvarili cilj

-Realizacijom ovog projekta, Željeznice FBiH su ispunile svoj cilj da povežu sve veće bh gradove u jedinstvenu željezničku putničku mrežu, što će omogućiti i nove razvojne projekte koji će biti u funkciji građana i bh privrede. Uz sanaciju kontaktne mreže, Željeznice FBiH su radile i na uređenju stanica Bihać, Cazin Srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka kako bi se stvorili što povoljniji uslovi za prihvat naših budućih putnika, kazao je Enis Džafić, predsjednik Uprave i generalni direktor ŽFBH. Vrijednost projekta elektrifikacije je 2.800.000 KM, od čega je 2.300.000 osigurala Vlada Federacije na čemu je Džafić zahvalio federalnom premijeru Fadilu Novaliću koji je podržao ovaj projekt, preduzeću „Step“ koje ga je uspješno realiziralo, željezničarima ŽFBH i ŽRS koji su dali svoj doprinos ovom projektu, Gradu Bihaću i Vladi USK-a. Željeznice FBiH su, kako je naglasio predsjednik Uprave i generalni direktor Enis Džafić, uspostavom ove linije sačuvale sva radna mjesta u Poslovnom području Bihać te stvorili uslove za otvaranje novih. Fadil Novalić, premijer FBiH je obraćajući se novinarima kazao kako je ovo poseban dan za Krajinu jer je nakon 27 godina pokrenut moderan putnički voz elektro-vučom, nakon mnogih inicijativa, obećanja, pokušaja ali i razočarenja. -Pored tri miliona maraka uloženih u infrastrukturu, otplate kreditnih rata talgo-voza, novi trošak je samo struja. Ne postoji tako mali broj putnika koji neće moći platiti struju od Banje Luke do Bihaća. Garantiram vam, ova će linija ostati jer ne dodaje gotovo ništa novih troškova Željeznicama Federacije. Ovaj će voz ostati i ovo nije pokušaj. Ovo nije samo povezivanje Bihaća, Krajine i Sarajeva nego je to povezivanje dva entiteta koje je dobro došlo. Ekonomski, ovaj projekt će opstati, redovno će saobraćati. Ovo su Krajišnici zaslužili, poručio je Fadil Novalić, premijer FBIH. Zahvalivši zastupnicima u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH, Vladi Federacije BiH i direktorima željeznica Federacije BiH i RS, Husein Rošić, premijer USK-a je naglasio kako je Vlada USK-a kandidirala projekt nastavka rekonstrukcije Unske pruge prema Dalmaciji što je u nadležnosti Vijeća ministara BiH. -Na hrvatskom dijelu Unska pruga je devastirana. Ovaj projekt smo kandidirali ministru prometa i komunikacija Ismiru Juski. Na zajedničkoj sjednici Vijeća ministara BiH i Vlade Republike Hrvatske taj problem nije bio razmatran ali vjerujem da će se vrlo brzo krenuti u realizaciju ovog projekta jer nam to s ekonomskog aspekta puno znači. Imali smo nekoliko investitora čiji je glavni argument, uvjet potpisivanje bilo kakvog ugovora o uspostavi teretnog saobraćaja do Dalmacije jer je to najjeftiniji transport, kaže premijer Rošić.   Putnici uživali

Sa sarajevske željezničke stanice promotivnim BH Talgo-vozom u Bihać kući je krenula studentica Anida Haurdić. -Prvi utisci su stvarno lijepi. Ova linija mi puno znači jer pored autobusa pruža nam se još jedna šansa kako putovati. Prije svega, smatram da je vozom mnogo udobnija i ljepša vožnja, pa čak i jeftinija. Bit će lijepo i ugodno putovati u talgo-garniturama. Svi smo ovo dugo očekivali pa je ovo za sve nas veliko iznenađenje, kaže Anida. U promotivnoj vožnji uživala je i Vahida Muharemović, zaposlenica ŽFBH. -Utisci su fantastični. Prelijepo se osjećam i uživam u ne prebrzoj vožnji. Nemam nikakve zamjerke, kaže Vahida. Jedan od putnika bio je i Vahid Đozo, savjetnik generalnog direktora ŽFBH koji je naglasio kako je ovo svečani trenutak za Željeznice Federacije BiH a naročito Unsko-sanski kanton te dijelove sjeverne Bosne i sva područja koja gravitiraju Unskoj pruzi. Na jednoobrazan način povezat ćemo veliki broj gradova u FBiH i Bosni i Hercegovini, kaže Vahid. Promotivnim BH vozom iz Sarajeva u Bihać putovao je i Munir Spahić, penzionisani mašinovođa i dugogodišnji predsjednik Sindikata koji je prvoga juna davne 1985. godine imao čast voziti prvi voz za Bihać elektro-vučom. – Krajišnici su ovo zaslužili. Da je bilo pameti prije, možda, i osamnaest godina je trebao proći ovaj voz. Jer, to je Krajina zaslužila. Krajina je Bosni dala sve, a Bosna njoj ništa nije dala, kaže Munir. -Kao predsjednik Sindikata 2005. smo donijeli Rezoluciju boreći se za ovo. Tako sam presretan što je Bihać i USK dočekao da ovi vozovi saobraćaju. Nadam se da ga neće obustaviti, već insistirati da vozovi idu prema Šibeniku i Splitu. Unska pruga je bila najfrekventnija i najbolja u BiH. Zato treba natjerati Vladu RH i Vijeće ministara BiH da otvore prugu za Knin i da sva roba koja ide iz luka Zadar, Split i Šibenik ide preko Bihaća jer je ona preko stotinu kilometara kraća nego da voze prugom preko Ogulina i dalje, poručio je Munir.Brojne povlastice

Prema planiranom redu vožnje za 2017/2018. godinu, BH voz će kretati iz Sarajeva u 16:00 sati, a u Bihać će stizati u 00:28 sati. Iz Bihaća voz će kretati u 01:57 sati, a u Sarajevo će stizati u 10:28 sati. Željeznice Federacije BiH nastojat će svojim putnicima pružiti što povoljniju cijenu putovanja na relaciji Sarajevo-Bihać-Sarajevo, te će karta u jednom smjeru koštati 36,70 KM, a povratna karta 59,10 KM s popustima koje putnici ostvaruju po odgovarajućim osnovama. Pored povlastice za povratna putovanja ŽFBiH, u skladu sa svojom komercijalnom politikom, nude putnicima i čitav niz drugih komercijalnih povlastica za određene kategorije putnika. Povlastica od 30% odobrava se kod putovanja u grupi od najmanje šest odraslih putnika. Istu povlasticu uživaju i studenti, penzioneri, lica starija od 60 godina života, novinari i ratni vojni invalidi. Djeca starosne dobi od 4 do 12 godina, slijepe osobe i njihovi pratioci, kao i grupe veće od trideset putnika imaju povlasticu 50 posto od redovne vozne cijene. Kod korištenja povlastice putnici moraju imati propisan osnov za povlasticu. Djeca do četiri godine starosti ostvaruju pravo na besplatnu vožnju. Vozovi s Talgo-garniturama koji će saobraćati na relaciji Sarajevo – Bihać- Sarajevo imaju u svom sastavu i kola za spavanje, pet kabina s dva posteljna mjesta u svakoj kabini. Vozna karta s dodatkom za korištenje posteljnog mjesta u kolima za spavanje za jedan pravac na relaciji Sarajevo-Bihać, odnosno Bihać-Sarajevo iznosi 60,70 KM. Željeznice FBiH osluškuju puls javnosti i nastoje svojim putnicima pružiti što kvalitetniju uslugu, uz zagarantovan komfor, sigurnost i pouzdanost. Samir TULIĆ