Nakon izrade idejnog projekta druge faze Cazin – Velika Kladuša i eksproprijacije zemljišta, na proljeće 2026. počinje izgradnja ove saobraćajnice
Samir TULIĆ
Prije Graničnoga prijelaza Velika Kladuša – Maljevac na brzoj cesti u Velikoj Kladuši bit će izgrađen jedan kružni tok na koji će se uključivati velikokladuška obilaznica i cesta ka Hukića brdu. Načelnik Boris Horvat je naglasio kako je interes lokalne zajednice ogroman, čime se otvaraju nove perspektive razvoja općine. Pružio je bezrezervnu podršku Općinskog organa uprave implementaciji ovoga, za cijeli Unsko-sanski kanton, značajnog projekta.
BIHAĆ – Povodom predstojeće izgradnje Brze ceste Bihać-Cazin-Velika Kladuša, koja bi trebala otpočeti na proljeće 2026. godine, delegacija Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH predvođena Asmirom Dževlanom, izvršnim direktorom za projektiranje, posjetila je Veliku Kladušu i s ovdašnjim općinskim načelnikom Borisom Horvatom i kantonalnim ministrom građenja, prostornoga uređenja i zaštite okoliša Almirom Imširovićem razgovarala o realizaciji ovoga za Krajinu iznimno značajnoga projekta.
Granični prijelaz Maljevac priključiti na brzu cestu
U prvoj fazi okončan je idejni projekt za dionicu Bihać – Cazin, dok druga faza podrazumijeva izradu idejnoga projekta Cazin – Velika Kladuša, kazao je Asmir Dževlan, izvršni direktor za projektiranje Autocesta Federacije BiH. Dževlan dodaje kako bi idejni projekt trebao biti okončan za tri mjeseca, nakon čega će uslijediti proces eksproprijacije zemljišta na trasi kojom će prolaziti brza cesta. Prema riječima Almira Imširovića, ministra za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Unsko-sanskog kantona, na dionici brze ceste, koja će se iz pravca Cazina na područje Velike Kladuše uključiti u Šumatcu, trebale bi se nalaziti četiri petlje na kojima će se s lokalnih cesta uključivati na brzu cestu. -Ono što je bila podtema ovoga sastanka jeste upravo rješavanje problema Graničnoga prijelaza i njegova priključka na brzu cestu. Ponuđeno nam je više rješenja od kojih smo zajedno s investitorom JP Autoceste Federacije BiH i u koordinaciji kako da pronađemo najbolje moguće rješenje za ovaj gorući problem koji je pogodio našu lokalnu zajednicu, kaže Almir Imširović, ministar građenja, prostornoga uređenja i zaštite okoliša Unsko-sanskoga kantona. Idejni projekt Brze ceste Bihać-Cazin-Velika Kladuša u završnoj je fazi pa u Autocestama Federacije Bosne i Hercegovine kako očekuju da će u naredna tri mjeseca biti izrađen Idejni projekt za drugu fazu od Cazina do Graničnoga prijelaza Maljevac, dodaje ministar Imširović.
Izgradnja na proljeće 2026. godine
Prva etapa od Bihaća do Cazina već je u poodmakloj fazi zahvaljujući čemu će se ubrzo pristupiti eksproprijaciji zemljišta za što su osigurana sredstva u iznosu od skoro 20.000.000 KM. Ukoliko bude sačinjena sva projektno-tehnička dokumentacija i provedena eksproprijacija, izgradnja brze ceste Bihać-Cazin-Velika Kladuša mogla bi otpočeti na proljeće 2026. godine. -Prva dionica bi bila od Graničnog prijelaza Maljevac do Nepeka ili do Šumatca, pa je pitanje gdje će biti taj jedan izlaz. Od tih dva će biti jedan izlaz, koji će biti to ćemo još vidjeti. Uglavnom razgovaralo se o eksproprijaciji zemljišta, da se što prije odradi taj dio na eksproprijaciji, kaže Boris Horvat, načelnik Općine Velika Kladuša.
Prije Graničnoga prijelaza Velika Kladuša – Maljevac na brzoj cesti u Velikoj Kladuši bit će izgrađen jedan kružni tok na koji će se uključivati velikokladuška obilaznica i cesta ka Hukića brdu. Načelnik Horvat je naglasio kako je interes lokalne zajednice ogroman, čime se otvaraju nove perspektive razvoja općine. Pružio je bezrezervnu podršku Općinskog organa uprave implementaciji ovoga, za cijeli Unsko-sanski kanton, značajnog projekta. –Lokalna zajednica u punom kapacitetu stoji na raspolaganju Autocestama F BiH i daje punu podršku prijedlozima investitora, naglasio je načelnik Horvat. Kako je zaključeno, projekt brze ceste Bihać-Cazin-Velika Kladuša je važan za sve tri lokalne zajednice koje povezuje, a Čvorište Maljevac je dio projekta koji mora biti uređen s posebnom pažnjom i reprezentativan, jer prezentira prvu sliku Bosne i Hercegovine na ulazu u zemlju. (*)