BIHAĆ – Premda je i nakon petog raspisanog tendera odabran najpovoljniji izvođač radova, u bihaćkom prigradskom naselju Ribić, ni ovoga ljeta nije otpočela dugo najavljivana temeljita rekonstrukcija Terminala tečnih tereta „Operator – Terminala Federacije“. Ista kompanija koja sudjeluje na tenderu, baš kao i godinama, i ove ga je svojom žalbom oborila i proces vratila na početak. U Upravi „Operator-Terminala“ kažu kako su svi dosadašnji pa i ovaj tender raspisani u skladu sa zakonskim propisima, pa će iz ove kompanije rješenje problema i zaštitu svojih prava potražiti putem suda jer za obaranje tendera, tvrde, ne postoji valjan razlog.
Oboren još jedan tender
Rekonstrukcija Terminala tečnih tereta u Bihaću podzemnih i nadzemnih kapaciteta dvadeset miliona litara različitih vrsta naftnih derivata, još je na čekanju i ko zna do kad će. Iako su radovi već trebali otpočeti, oboren je još jedan tender kojim je odabran najpovoljniji ponuđač. Direktoru „Operator-Terminala“ Federacije Hermedinu Zorniću nije jasno zbog čega jedna kompanija godinama svojim žalbama opstruira početak rekonstrukcije naftnog terminala u Bihaću. -Nakon odabira najpovoljnije ponude, dobili smo žalbu. Radi se o XY korporaciji koju ne bih imenovao. Tender je oboren. Ja moram u skladu s tim rješenjem postupiti i postupit ću. Međutim, poražavajuće je to da se tenderi obaraju na ovakav način zarad nekog zareza ili ne znam ti već čega. Mislim da je važnost izgradnje toga terminala puno veća, kaže Hermedin Zornić, direktor „Operator-Terminala Federacije“ iz Sarajeva. Nakon dvadeset i pet godina mukotrpnoga rada, u naftnom terminalu u Bihaću konačno su riješili imovinsko-pravne odnose, sačinili i revidirali glavni izvedbeni projekt, raspisali tender i postupak proveli adekvatno Zakonu o javnim nabavkama. Kakav je stav Federalnoga ministarstva energije, rudarstva i industrije o opstrukcijama početka rekonstrukcije Terminala u Bihaću nismo uspjeli doznati jer iako smo još prije nekoliko dana uredno uputili zahtjev za očitovanjem, do sad nismo dobili nikakav odgovor. Stavljanje u funkciju Terminala tečnih tereta u Bihaću za Upravu ŽFBH je od iznimnog značaja jer bi se gorivo do njega dopremalo željezničkim kompozicijama što bi značajno smanjilo troškove njegove dopreme čije cijene divljaju na tržištu.
-Željeznice Federacije, što se tiče željezničke infrastrukture, su spremne za prihvat svih roba pa tako i nafte, no, ukoliko bi se taj prijevoz i dalje odvijao cestovnim prometom, kamionima, to za nas ne bi imalo nikakav značaj. Sam način prijevoza, odnosno, doprema nafte u terminale će ovisiti o poslovnoj odluci samih Terminala a mi u Željeznicama smatramo da bi se sva nafta gdje god je to moguće organizirati, trebala prevoziti željeznicom, kaže Samir Alagić, direktor bihaćkoga Područja infrastrukture Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.
Potrebno donijeti i provesti niz zakona među kojima i direktivu EU
Kako bi se to omogućilo, Alagić dodaje kako je potrebno donijeti i provesti niz zakona, poput Zakona o kontroli tečnih goriva i Zakona o ekologiji koji je i direktiva EU, Zakona o prijevozu opasnih materija i niz drugih akata kojima bi se uredilo tržište nafte i naftnih derivata. Direktor „Operator-Terminala“ Hermedin Zornić povodom obaranja tendera, moli nadležne institucije da se obrate Federalnom uredu za razmatranje žalbi i zatraže ime kompanije koja im je samo u ovoj godini podnijela čak 59 žalbi a Ured za razmatranje žalbi donio isti broj rješenja. -Pa, jel’ to moguće. Ja ne bih komentirao radi čega. Neprirodno mi je da u pet-šest mjeseci imamo 59 žalbi. Rade to što rade. Dakle, poražavajuće je to, nakon svega ovoga što imamo danas u Federaciji. Vidjet ćemo koja je sljedeća instanca i stav Uprave će, siguran sam, biti da se ide na sljedeći organ a to je dakle, sudsko odlučivanje, poručuje Hermedin Zornić, direktor „Operator – Terminala Federacije“. U Upravi „Operator-Terminali Federacije“ vjeruju kako će Sud realno sagledati cjelokupnu situaciju i donijeti pravičnu presudu a odabir najpovoljnije ponude kvalificirati onako kako je već kvalificiran i odabran najpovoljniji izvođač radova da bi oni mogli konačno otpočeti. Kompanijma koje, samo iz njima poznatih razloga, sistemski obaraju tendere treba uraditi reviziju rješenja pa vidjeti zbog čega to rade, ističe Hermedin Zornić, direktor „Operator Terminala Federacije“. Samir TULIĆ