SRBLJANSKI PLATO – Gradonačelnici Bihaća i Bosanske Krupe, Elvedin Sedić i Armin Halitović potpisali su ovih dana zajedničku inicijativu za dopunu Programa javnih investicija Federacije BiH od 2024. do 2026. godine i uputili je Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija. Zajednička inicijativa odnosi se na uvrštavanje projekta izgradnje magistralne ceste Bihać – Bosanska Krupa preko Grmuško – srbljanskoga platoa. Ovim je, nakon dužeg vremena, ponovo aktualiziran problem davno prekinute izgradnje ove iznimno značajne saobraćajnice i potreba nastavka njene izgradnje.
Posljednja dionica izgrađena prije deset godina i tu se stalo
Ovo je Srbljanski plato kojim vodi još uvijek neizgrađena magistralna cesta Bihać – Bosanska Krupa. Njena izgradnja započela je prije više od 20 godina i odvijala se u kraćim dionicama. Posljednja je izgrađena prije deset godina i tu se stalo. Kada će biti nastavljena izgradnja ceste o kojoj se dosad najviše govorilo, zasigurno, niko ne zna. Odgovor na ovo pitanje od nadležnih u Federaciji zatražili su gradonačelnici Bihaća i Bosanske Krupe, Elvedin Sedić i Armin Halitović. Dvojica gradonačelnika potpisanom inicijativom od Federalnoga ministarstva prometa i komunikacija traže da se projekt izgradnje magistralne ceste Bihać – Bosanska Krupa preko Srbljanskoga platoa uvrsti u Program javnih investicija Federacije BiH od 2024. do 2026. godine.
-Prema procijenjenoj vrijednosti koju smo dobili iz JP Ceste Federacije, putni pravac Bihać – Bosanska Krupa, ova magistralna cesta bi bila u vrijednosti od 60 miliona KM. Mi smo rekli da želimo već sada krenuti s postupkom eksproprijacije i to radimo. Dakle, Bosanska Krupa već radi elaborat sa svoje strane. Mi smo dobar dio eksproprijacije već na području grada Bihaća uradili u ranijem periodu. Želimo to sada nastaviti dalje. I neka opredijeljenost je da kroz naredana tri federalna budžeta, naredne tri godine svake godine osiguramo najmanje po 20 miliona KM što bi zaokružilo ovu investiciju, kaže Elvedin Sedić, gradonačelnik Bihaća.
Kapitalne javne investicije
-S obzirom na vrijednost radova, mi se nadamo da bi u nekih tri godine to moglo biti završeno. Vrlo je bitno da ta sredstva uđu u plan kapitalnih javnih investicija što je već gotova stvar. Ono što je sad za nas bitno i što je težina na lokalnim zajednicama je da završimo stvari koje se tiču imovinsko – pravnih odnosa. Ono što sve trebamo uraditi, tu administraciju, prije samog početka radova. Naravno, borit ćemo se, kaže Armin Halitović, gradonačelnik Bosanske Krupe. Ovaj projekt od posebne je važnosti za oba grada zbog povećanja sigurnosti učesnika u saobraćaju, budući da je postojeća cestovna komunikacija kroz kanjon rijeke Une iznimno opasna za odvijanje saobraćaja, posebno u zimskim mjesecima. Novu magistralnu cestu već godinama željno iščekuju mještani naselja Srbljanskoga platoa pored kojih voda njena trasa.
-Imamo ovce u Grmuši gore, farmu i služim se ovim putem svaki dan. Po četiri – pet puta dolazim po hranu, po vodu. Mi sad kružimo, jedan put vozimo kroz Srbljane pa na Brkiće, pa opet izlazimo na taj loši put gdje su same rupe i gdje se ne može stvarno ići autom. Autom malim mora biti dobro suho da bi prolazilo, kaže mještanin Jezera Merso Fileković.
Gradilo se samo pred izbore
Do sada je izgrađeno dvanaest kilometara nove magistralne ceste preko Srbljanskoga platoa a još toliko je preostalo izgraditi kako bi se Bihać povezao s Bosanskom Krupom. Predsjednik Savjeta MZ-e kaže kako su se do sada gradile kraće dionice i, na žalost, samo pred izbore. Za nastavak izgradnje ove saobraćajnice deminirano je područje od Grmuše do Velikog Radića površine 200.000 kvadratnih metara.
-Završene su dvije faze eksproprijacije. To je prva faza od Čavkića do Spahića škole i druga faza, od semafora u Jablanskoj do Čavkića kroz Mali Lug i Založje do Čavkića. To je završeno. Ostaje treća faza od Spahića do Grmuše, što vidimo da je cesta prosječena i asfaltirana, kaže Nijaz Malkoč, predsjednik Savjeta MZ Srbljani. Malkoč tvrdi kako nema imovinsko – pravnih sporova koji bi bili prepreka nastavku izgradnje ove ceste pored koje bi se mogli graditi benzinske pumpe, restorani i brojni drugi objekti značajni za ekonomski razvoj ovoga kraja i zapošljavanje građana.
-Odavde samo nekih 500 metara, imamo stari put koji je prije rata prosijecan i prosijecala ga je vojska nekad još tri kilometra dole niže. Nadam se, da ćemo ako Bog da, to dočekati da zaživi jer naši su očevi, didovi odrekli se zemljišta u korist Cesta Federacije BiH da se samo izgradi, da ovaj plato oživi, dodaje Nijaz Malkoč, predsjednik Savjeta MZ Srbljani.
Magistralna cesta ključna za razvoj USK-a i regije
Magistralna cesta Bihać – Bosanska Krupa preko Srbljanskoga platoa ključna je za razvoj Unsko-sanskog kantona ali i regije, a posebno dva grada čijom implementacijom bi se stvorili uslovi za turistički i privredni razvoj obje lokalne zajednice. Oba gradonačelnika očekuju da će zajednička inicijativa, izuzetno značajna za stvaranje pretpostavki za snažniji razvoj ovog dijela Bosne i Hercegovine, naići na razumijevanje, a ovaj prioritetan projekt biti uvršten u Program javnih investicija Federacije BiH za period 2024. – 2026. godina. Samir TULIĆ