BIHAĆ – Prvi promotivni BH Talgo-voz Sarajevo-Bihać-Sarajevo na bihaćku željezničku stanicu stići će u poslijepodnevnim satima 2. jula kada će biti upriličena konferencija za novinare. Saopćeno je to prilikom susreta generalnog direktora JP Željeznice Federacije BiH Enisa Džafića i premijera Unsko-sanskog kantona Huseina Rošića, tokom kojeg je istaknuto kako će voz za Sarajevo iz Bihaća saobraćati svaki dan u 01:57 sati a iz Sarajeva u 16:00 sati.

Nova radna mjesta

Projekt doelektrifikacije dionice Unske pruge od Bihaća do Blatne, uređenje zgrade bihaćke željezničke stanice i postavka montažnih perona u stanicama Cazin-srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka, uz već postavljene stanične kontejnere na mjestima porušenih staničnih zgrada u Bosanskoj Krupi i Bosanskoj Otoci, privodi se kraju. Nakon što bude okončano mašinsko regulisanje kolosijeka, željezničari u Bihaću 2. jula poslijepodne nakon dvadeset i šest godina spremno će dočekati promotivni BH Talgo voz iz Sarajeva. -Ovim vozom sadašnjim uposlenicima ove kompanije se garantuje ostanak na njihovim radnim mjestima a stvaraju se i pretpostavke za otvaranje novih radnih mjesta u Poslovnom području Bihać. Bez ovoga voza, zasigurno to nije bilo moguće. Država Bosna i Hercegovina uvođenjem BH Talgo-voza dobija puno. Koristit će se domaći energent za pokretanje vozova, neće se uvoziti nafta pa to s aspekta privrede mnogo znači, a dolazi i do povećanja razvoja elektroprivrede, rudnika, termo i hidroelektrana koje proizvode tu struju, korištenje domaćeg energenta u prijevozu putnika. I s aspekta zaštite okoliša se puno dobija jer za razliku od goriva bilo koje vrste, električna energija ne zagađuje okoloiš. Značajan je i aspekt turizma. Bosna i Hercegovina će uvođenjem BH talgo-voza Sarajevo-Bihać-Sarajevo profitirati jer obogaćujemo kompletnu turističku ponudu, ljepote Une i unskoga parka. To će sigurno privući značajan broj posjetilaca i tako omogućiti da BH Talgo-vozom iz Čapljine, Mostara, Sarajeva preko Doboja i Banje Luke turisti doputuju u Bihać, naglašava Džafić. Analize Svjetske banke i svi ostali pokazatelji su zahtjevali da se ova pruga stavi van funkcije a da radnici koji ovdje rade budu proglašeni tehnološkim viškom. Na žalost određenih krugova a na našu radost i radost svih uposlenika to se u budućnosti neće desiti, kazao je Enis Džafić, predsjednik Uprave i generalni direktor JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine. Vrijednost projekta doelektrifikacije i uređenja infrasrukture je oko 3.000.000 KM od čega je Vlada Federacije izdvojila 2.300.000 a ostatak od 700.000 KM Uprava ŽFBH. Premijer USK-a Husein Rošić izrazio je zadovoljstvo što se ovaj projekt uspješno privodi kraju i uvodi stalna željeznička linija Sarajevo – Bihać. -Iskoristili smo ovu priliku da delegiramo još neka pitanja koja se tiču naših građana, prije svega, Rotary turistički voz kojem je Republika Hrvatska jednostrano obustavila preko Martin Broda, srca Nacionalnog parka Una. Najveći dio te komunikacije koriste naši turisti kako bi razgledali prirodne ljepote Unsko-anskog kantona, a posebno grada Bihaća. Od Željeznica Federacije dobili smo garanciju da će to biti ponovo uspostavljeno, kaže Husein Rošić, premijer USK-a.  Cestovni prijelazi

Vožnja BH Talgo vozom od Bihaća do Sarajeva trajat će osam i po sati a zbog nezaštićenih cestovnih prijelaza na svakom od njih iz sigurnosnih razloga mašinovođe će morati smanjiti brzinu. -Lokalne zajednice dužne su zajedno sa Željeznicama Federacije BiH održavati cestovne prijelaze, mjesta gdje se željeznička infrastruktura ukršatava s cestovnom infrastrukturom. Osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza u nadležnosti je Željenica FBIH i lokalnih zajednica, općina i gradova, da zajedničkim sredstvima u iznosu od po pedeset posto vrijednosti održavanja snosi jedina i druga strana, kaže Enis Džafić, predsjednik Uprave i generalni direktor JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine. Uprava ŽFBH, kako je istaknuto, do sada za osiguranje cestovnih prijelaza nije imala razumjevanje općina i gradova Federacije, izuzetak je Gradska uprava Bihaća iz koje su s Upravom Željeznica potpisali ugovor, a očekuje se da će to učiniti i Općina Bosanska Krupa, koja na svom teritoriju ima najveći broj željezničko-cestovnih prijelaza. Uvođenjem BH Talgo voza Željeznice FBiH su prošle godine prevezle 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu a u prvih pet mjeseci ove godine 40.000 putnika više u odnosu na lani.  Samir TULIĆ