BIHAĆ – Dok se projekt  doelektrifikacije dionice Unske pruge od Bihaća do Blatne, u dužini četrdeset i sedam kilometara, ovih dana privodi kraju, kako bi 2. jula iz Sarajeva u Bihać stigao promotivni, prvi BH Talgo-voz i počeo svakodnevno saobraćati na ovoj relaciji, na elektrifikaciju Unske pruge od Bihaća do Martin Broda, državne granice s Republikom Hrvatskom, i uspostavu teretnog saobraćaja prema Kninu, još će se pričekati jer je Republika Hrvatska jednostrano suspendovala međudržavni sporazum u željezničkom saobraćaju koji regulira granične prijelaze Martin Brod i Čapljina, i tako onemogućila privredni razvoj, kako Unsko-sanskoga kantona, tako i cijele Bosne i Hercegovine.Državno pitanje

Elektrifikacijom Unske pruge od Blatne do Bihaćai uređenjem željezničke infrastrukture ova komunikacija uskoro će oživjeti. Uvođenjem BH Talgo-voza Sarajevo-Bihać-Sarajevo Željeznice Federacije privući će nekadašnje putnike i pružiti im komfornu vožnju. Unska pruga od Bihaća do državne granice u Martin Brodu kojom upravljaju Željeznice FBiH u cjelosti je prohodna za teretni saobraćaj dizel-vučom. Pruga nije prohodna od Martin Broda prema Kninu u nadležnosti HŽ infrastukture. Kada će biti elektrificirana i stavljena u funkciju dionica Unske pruge od Bihaća do Martin Broda, upitali smo generalnog direktora Željeznica Federacije BiH Enisa Džafića prilikom njegove nedavne posjete premijeru USK-a i bihaćkom Području infrastrukture ŽFBH. -Pitanje problema Unske pruge prema Martin Brodu je pitanje državnog ministra prometa i komunikacija, odnosno, nadležnih institucija na nivou Vijeća ministara da predstavnicima Hrvatske otvore ovu prugu za prometovanje. Ono što je bilo u nadležnosti Željeznica Federacije BiH mi smo ispunili svoju obavezu i mi smo insistirali da se ta pruga otvori trenutno za teretni saobraćaj a u budućnosti, ukoliko se steknu svi ostali uslovi da se tek onda ide u elektrifikaciju pruge, kaže Enis Džafić, predsjednik Uprave i generalni direktor ŽFBH.  Nekorektan odnos

U ovu svrhu neophodno je uložiti značajna sredstva kako bi Republika Hrvatska i Bosna i Hercegovina zajednički elektrificirali Unsku prugu do Knina. -Republika Hrvatska je jednostrano suspendovala međudržavni sporazum u željezničkom saobraćaju koji reguliše prijelaze Martin Brod i Čapljina zbog svojih interesa i nama onemogućavanja razvoja, kako privrede Unsko-sanskoga kantona, tako i cijele Bosne i Hercegovine smanjenjem prihoda u poslovanju ŽFBH, kaže Džafić. Zatvaranjem Unske pruge od Knina do Martin Broda, Vlada Republike Hrvatske je, kaže generalni direktor Džafić, ovo područje BiH dovela u neravnopravan položaj. Ocjenio je to nekorektnim jer je RH članica EU i takav odnos EU prema zemljama koje još nisu njene članice predstavlja negativan primjer. Navodi kako bi trebalo poduzeti sve mjere kako bi RH otvorila ovaj željeznički pravac. Samir TULIĆ