BOSANSKA KRUPA – Željezničari na Unskoj pruzi, radnici bihaćkoga Područja infrastrukture ŽFBH, Dan željezničara BiH, 15. aprila, nisu dočekali i proslavili nikad sretniji i puni optimizma jer su ovih dana otpočeli prvi radovi na elektrifikaciji Unske pruge. Bihaćka podružnica Samostalnoga sindikata izvršnog osoblja područja infrastrukture ŽFBH Dan željezničara proslavila je u Željezničkoj stanici u Bosanskoj Krupi u koju su pristigla pružna vozila – reme za elektrifikaciju Unske pruge od Bihaća do Blatne.Darovi penzionerima

Bila je ovo prilika da rukovodstvo bihaćke podružnice SSIOPI ŽFBH četvorici svojih radnih kolega koje su nedavno ispratili u zasluženu penziju, Ismetu Bešiću, Nijazu Haliloviću, Husi Šabiću i Enveru Ćehajiću, u znak zahvalnosti uruče ručne satove. Željezničari, kako to samo oni znaju, uz bogatu trpezu i piće proslavili su svoj dan. Omer-Omko Adilović, zamjenik predsjednika Samostalnoga sindikata izvršnoga osoblja područja infrastrukture Željeznica Federacije BiH (SSIOPI ŽFBH) podsjetio je ovom prilikom na historijat obilježavanja Dana željezničara BiH. -Dan željezničara ustanovljen je 1950. godine u znak sjećanja na proteste i generalni štrajk željezničara Jugoslavije koji je ugušen u krvi. U spomen na noć s 15. na 16. aprila Dan željezničara se obilježavao u bivšoj Jugoslaviji. Nakon rata u Bosni i Hercegovini, Dan željezničara je obilježavan 10. juna kada su Željeznice FBiH primljene u Međunarodnu željezničku uniju, a nakon pet-šest godina, ponovno je vraćen 15. april kao Dan željezničara, kaže Adilović. U željezničkoj stanici Bosanska Krupa okupili su se članovi Sindikata i penzionisane kolege. -Raduje nas početak radova na elektrifikaciji Unske pruge što je za nas Krajišnike i željezničare izuzetno važan iskorak. Zahvalio bih se ovom prilikom generalnom direktoru ŽFBH Enisu Džafiću, Vladi Federacije BiH, Vladi USK-a koji su nakon toliko godina smogli snage da Unsku prugu konačno stave u funkciju. Ovo je za USK i Krajinu općenito iznimno važno, kaže Adilović. U bosanskokrupskoj željezničkoj stanici pored Adilovića, okupili su se i Kasim Žerić, Fikret Kauković, Ibrahim Čaušević, Miroslav Markovinović-Svila, Turhan Jakupović, Safet Pašalić, Huse Šabić, Nijaz Halilović, Suad Gorinjac, Ismet, Namik i Edin Bešić, te Adem Arnautović.Otplakali voz

Kasim Žerić, predsjednik bihaćke podružnice SSIOPI ŽFBH sretan je što Dan željezničara proslavlja u vrijeme početka radova na elektrifikaciji Unske pruge. -Konačno smo i to dočekali a nadam se uskoro i dolazak BH Talgo-voza u Bihać i uspostavu njegove stalne linije Sarajevo–Bihać–Sarajevo. Da više nikad ne dođe do prekida ove linije. Na željeznici radim više od trideset godina. Trideset godina sam radio kao manevrista, a zadnje četiri godine skretničar. Prije rata su bila bolja vremena, bilo je više posla, a danas je to drukčije jer su se vremena promijenila. No, nadati se boljem, poručuje Kasim. Miroslav Markovinović-Svila već pet godina je u penziji. -Na željeznicu sam došao 1. augusta 1968. godine radeći u stanicama Bihać, Loskun, Kestenovac. Kulen-Vakuf, Martin Brod… Od 1972. godine ovdje sam u Bosanskoj Krupi do penzionisanja. Prošao sam radna mjesta otpravnika vozova, šefa stanice a nekad i po potrebi, druga radna mjesta koja može zadovoljiti otpravnik vozova. Bila su to jako fina al’ i teška vremena. U tim stanicama od Bihaća prema Kninu, gdje sam radio, bilo je stanica u kojima nije bilo ni električne energije. Kasnije nije bilo ni u Grmuši pa do Krupe. I to se riješilo, Bilo je izuzetno teško raditi, teška pruga, puno vozova. Bila, da kažem, tanka tehnika, ali eto s izuzetkom teške željezničke nesreće 1980. godine, nije bilo drugih nesreća na Unskoj pruzi, sve zahvaljujući ljudima i dobroj organizaciji rada, kaže Miroslav. Elektrifikaciji Unske pruge veseli se i Miroslav, ali kaže, uz malu skepsu. -2001. godine Unskom prugom prošao je promotivni voz od Zagreba preko Bihaća do Knina. Došao je voz pun obećanja. Kreće saobraćaj. Ja kao otpravnik vozova i moj prijatelj Safet Pašalić, kao šef stanice, otplakali smo taj voz. Sve je to propalo. Nisam vjernik, al’ kažem – Bogu se molim da ovo krene kako treba. Jedva čekam da „Olimpikom“ odem u Sarajevo pojesti porciju ćevapa, kaže penzionisani željezničar Miroslav Markovinović-Svila. Samir TULIĆ