CAZIN – Visoka međunarodna škola Cazin organizirala je dvodnevni Seminar o temi neverbalna komunikacija kao vid sporazumijevanja s djecom s poteškoćama u razvoju, namijenjen predavačima koji im izvode nastavu, nastavnicima i profesorima iz predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u Unsko-sanskom kantonu. Nastavnicima i profesorima ovaj seminar će pomoći da osavremene svoje znanje i unaprijede svoje praktične vještine.Pravila komuniciranja

Ovo je već treći seminar iz oblasti specijalne edukacije, o neverbalnoj komunikaciji kao vidu sporazumijevanja s djecom s poteškoćama u razvoju, kojeg su nastavnicima i profesorima u Unsko-sanskom kantonu održali profesori Amra Imširagić i Muhedin Muhić s Defektološkog fakulteta u Tuzli. -Teme su namjenjene predavačima koji se bave ovom problematikom u svom obrazovnom radu, nastavnicima, profesorima iz predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola iz Unsko-sanskog kantona. Teme su vrlo aktuelne i savremene i to pomaže našim predavačima, prosvjetnim radnicima da osavremenjavaju svoje znanje i unapređuju svoje praktične vještine, kaže dr. sc. Ismet Botonjić, direktor Visoke međunarodne škole Cazin. Doktorica pedagoških nauka Amra Imširagić iz Centra za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora u Tuzli polaznike seminara je naučila pravila komuniciranja s osobama oštećenog sluha. -Prvo pravilo komuniciranja je dvoručna abeceda, s obzirom da je dvoručna abeceda izuzetno vidljiva i da se radi o djeci oštećenoga sluha, oni se oslanjaju samo na vizuelnu percepciju. Kolege će imati priliku načiti komunicirati putem dvoručne abecede, kaže dr. pedagoških nauka Amra Imširagić, iz Centra za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora u Tuzli.Dvoručna abeceda

Osim dvoručne abecede, kao prirodnog znakovnog jezika, nastavnici i profesori su naučili i znakovni jezik, iznimno značajan za kvalitetniju neverbalnu komunikaciju s učenicima s poteškoćama u razvoju. Budući da je proces inkluzije uveliko u toku, ova znanja su im itekako dobrodošla. Polaznici seminara su pokazali izuzetno interesovanje i stečena znanja znat će primijeniti u radu s djecom oštećenog sluha u razredu. -Profesorica Amra Imširagić nas je već podučavala o oštećenju sluha i djeci s poteškoćama u razvoju. Naučit ćemo kako komunicirati s djecom oštećenoga sluha, dvoručnu abecedu već učimo i radujem se tome, kaže Edisa Jušić Kapić, profesorica razredne nastave u OŠ Ćoralići u Cazinu. Profesorica Jušić Kapić naglašava kako im je ovakva edukacija prijeko potrebna jer u nastavi, nažalost, imaju puno djece s poteškoćama u razvoju, a što će im u radu biti od velike koristi. Samir TULIĆ