BIHAĆ – Turistički klaster „Una“ objavio je nedavno poziv za uključivanje novih članova s prostora Unsko-sanskog i šire u svoje članstvo a na kojeg se mogu prijaviti svi oni koji mogu sadržajno obogatiti turističku ponudu te dati svoj doprinos unapređenju, razvoju i promociji turističke djelatnosti na ovom području. Članovi Turističkog klastera „Una“, osnivači, njih 22, dolaze iz realnog sektora i nositelji su pružanja turističkih usluga i razvoja turizma na području Unsko-sanskog kantona.Novi turistički paketi

-Zaštićena područja za prirodu i ljude – terenski projekt „Una“, koji je dio spomenutog regionalnog projekta kojeg financira švedska agencija za međunarodni razvoj i saradnju „Sida“ a provodi WWF, ima za cilj osigurati uslove za ekonomsko jačanje toga područja pokretanjem novih ili proširenjem postojećih djelatnosti putem uspostavljene eko-tržnice, dodjele grantova za kreiranje novih turističkih sadržaja te plasiranje autohtonih proizvoda unutar turističke ponude, brendiranja i standardiziranja uz jačanje kapaciteta samih članova. Cilj je uključiti što više novih članova u rad klastera, te raditi na jačanju promocije i prezentirati se i predstavljati na sajmovima, ali i kreirati nove turističke pakete koji će biti plasirani turističkim agencijama u zemlji i u regiji, kaže Zrinka Delić, direktorica Turističkog klastera „Una“ u Bihaću. Osim ovoga, u ovoj godini WWF će podržati klaster nizom radionica i treninga u svrhu poboljšanja gastro-ponude i poboljšanja načina prezentiranja te ponude. Skupština Turističkog klastera „Una“, koji je osnovan u martu prošle godine u okviru provođenja regionalnog projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude“, usvojila je krajem prošlog mjeseca izvještaj o aktivnostima klastera u proteklih devet mjeseci te predstavila okvirni plan rada za ovu godinu. Na Skupštini Turističkog klastera posebna pažnja posvećena je prezentaciji vizualnog identiteta destinacije s posebnim osvrtom na grafička rješenja specifičnih oblika turističke ponude autora Ahmeda Ibrahimpašića i Adija Dizdarevića. To je samo dio aktivnosti koje će pridonijeti izgradnji identiteta destinacije, boljoj promociji, podizanju kvalitete usluge i jačanju konkurentnosti sektora turizma. Kreiranjem vizualnog identiteta destinacije i samog klastera započet je tako proces jačanja imidža i prepoznatljivosti, ističe Delić.  

Oznaka UNASANA

-Cilj nam je da proizvodi i usluge sa oznakom UNASANA ispunjavaju sve kriterije održivog poslovanja u zaštićenom području da bi bili što prepoznatljiviji i svojom kvalitetom jedinstveni u regiji, kaže Zrinka Delić. Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF organizirala je u martu prošle godine Bihaću osnivačku Skupštinu Turističkog klastera „Una“ koji se realizira u okviru provođenja regionalnog projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude“. Rezultat je to višegodišnje saradnje između lokalne zajednice, pružatelja turističkih usluga i sportskih udruženja. Zbog nedostatka strateškog pristupa i tijela koje bi se ciljano bavilo pitanjem razvoja održivog turizma u kontekstu zaštićenog područja pokrenuta je inicijativa za osnivanjem ovog klastera u kojem vodeću ulogu ima razvoj turizma u i oko Nacionalnog parka „Una“. Fokus će biti na aktivnostima koje će pridonijeti izgradnji identiteta destinacije, boljoj promociji, podizanju kvalitete usluge i jačanju konkurentnosti sektora turizma. Zahvaljujući prepoznavanju NP „Una“ kao jedne od najatraktivnijih lokacija u Bosni i Hercegovini posljednjih godina, broj turista na području grada Bihaća i u samom NP „Una“ se povećao do zavidne brojke više od 85.000 posjetitelja. 

Podići svijest

Turizam je tako zauzeo vodeće mjesto privrednih aktivnosti i pojavila se potreba za zajedničkim djelovanjem, intenzivnijom promocijom, podizanjem kvalitete i jedinstvenim identificiranjem lokalne turističke ponude. Kroz dugogodišnju saradnju s klasterom, WWF će, kako ističe direktorica Turističkog klastera „Una“ i voditeljica projekta Zrinka Delić, promovirati turizam ne samo na bihaćkom području već podići svijest o samom klasteru na nacionalnim i regionalnom nivou i turističkim manifestacijama i sajmovima. Samir TULIĆ