Zakon se krši, a vlast nije mukajet

Ured za reviziju institucija FBiH ispituje i ocjenjuje financijski izvještaj o izvršenju budžeta USK-a i daje stručno mišljenje o realnosti i objektivnosti stanja imovine, kapitala, obaveza i rezultate poslovanja. U financijskom izvještaju Kantona za 2015. godinu nisu priznati svi rashodi i izdaci na osnovu nastanka obaveza za fiskalnu godinu. Radi se o namjenskim novčanim sredstvima u iznosu od 15.140.000 maraka koja su u 2014. godini odlukom Vlade Hamdije Lipovače, korištena za likvidnost. Sredstva za pretvorbu poljoprivrednog zemljišta 5.500.000 maraka, sredstva privatizacije – ESCROW račun 5.490.000 maraka, naknade za šume 2.450.000 maraka i sredstva za zaštitu i spasavanje 1.700.000 maraka, nisu vraćena u utvrđenim rokovima niti na datum bilansa 2015. godine bila raspoloživa. Revizorski financijski izvještaj kantonalna zakonodavna i izvršna vlast primila je na znanje. Istine radi, izvještaj o reviziji budžeta nije obavezujući, ali ima političku težinu. Okrećući leđa stvarnom uravnoteženju budžeta, Vlada i Skupština USK-a nikako da se probudi iz mrtvila i krene prikazom istinitog i fer stanja imovine i obaveza, rezultata poslovanja i novčanih tokova u fiskalnoj godini. Revizori u izvještaju ukazuju na financijske pronevjere. Kako se krše zakoni revizori izvještaje dostavljaju i pravosuđu. Međutim, trošenje miliona maraka bez zakonskog pokrića prolazi nekažnjeno. Za propuste i utaju na koje ukazuju revizori još niko nije odgovarao uprkos činjenici da su milioni maraka potrošeni, a zakoni prekršeni, optužnica nije bilo. Zašto? Razmjena u vlasti SDA i SDP traje od Dejtonskog mira. U taj žrijeb povremeno bi se umiješali A-SDA i SBB, više kao dekor da će biti drugačije i bolje. Svaki put kad bi jedni druge, poslije izbora potisnuli u oporbu temeljno bi „brezovom metlom“ očistili kantonalnu riznicu novca i dobit javnih preduzeća. Esdeaovska vlast 2014. pokazala je neosjetljivost i neodgovornost da izađe na kraj s korumpiranim naslijeđem esdepeovske hobotnice, SDA je mogla, da nije bilo bojazni od protuudara s druge strane, pohapsiti bulumentu vlastodržaca u i oko vlasti, na čelu sa Hamdijom Lipovačom i koalicijskim ahbabima, a da niko ne trepne okom. No, to se nije dogodilo, vrana vrani oči ne kopa, oni su najbliži jedni drugima, u suštini su posve jednaki, njihov jedini svjetonazor je briga za svoje interese i interese vjernih pristaša. No, to ne oslobađa tužilaštvo da ukoliko nema dil s vlastima i ima nultu toleranciju za korupciju i organizovani kriminal pokrene aktivnosti iz zone svoje odgovornosti, u mjeri kada nezakonite radnje valja uzakoniti.

Ne zadržavaj ono što odlazi od tebe, inače neće doći ono što ide prema tebi. Nakon prelaska jedne zastupnice DF u A-SDA krajiška politička scena postala je napeta i neprijateljska, političke razlike iznenada su ostvarili stresno razdoblje bijesa i politike piromanije. Svojevrsno, izvanredno i nenormalno razgrađivanje vlasti izazvano oštrenjem praznog razmetanja riječima dovelo je USK u ustavnu i parlamentarnu krizu koju će biti veoma teško prevazići. U kantonalonoj zakonodavnoj vlasti događa se pozorište besmislenosti u kojoj se skupštinska većina našla u pat poziciji. Demokracija trpi teške udarce i ide u sunovrat. Došlo je do dna krize. Izgubivši političku moć odlučivanja vladajuću koaliciju SDA – SDP – DF – Laburisti, zahvatila je paraliza koja je vlast dovela do stupnja kada se ne mogu vući nužni potezi. Nakon plesa na litici i Vlada Huseina Rošića, kao da stoji na mostu koji se ruši. Ustavna i parlamentarna kriza ne događa se slučajno, uzrokovana je raskolom u krajiškom dijelu SDA i neodgovornim i nestručnim radom izvršnog tijela političke vlasti. Četiri puta preslagivana Vlada u posljednje dvije godine mandata pružila je mnogo povoda za napade i kritike – od kadrovske politike izborom nestručnog ministarskog kadrovskog sastava, preko demonostracije politike moći umjesto pameti ministra obrazovanja, pri čemu su se neki ministri utrkivali u pubertetskim prijedlozima za rješenje resorskih pitanja, nepoznavanje osnovne pravne kulture, bezidejnost u pristupu sustavnim promjenama u zdravstvu, pa do onog najvažnijeg – neravnotežene i neuspješne ekonomske politike koja se u obje poslovne godine svele na karikaturu budžeta. Vlada velike koalicije u prva tri mjeseca nije postavila temelje za pozitivne pomake, a onda se je stopila s neuspješnim nizom prethodnika.Prvih 100 dana grace perioda test su vladinih radnih sposobnosti, razdoblje kada ministri moraju prepoznati svoje slabosti i naučiti se s njima suočiti i nositi. Zašto su s radara nestala važna pitanja reformske agende?! Netom poslije blokade iz političkog krajobraza dignuo je glavu prvoborac, potencijalni rušitelj skupštinske većine koji se ponaša kao da je prespavao sve što se dogodilo u posljednje vrijeme i shvaća da je politika isisvanja novca iz Unosko – sanskih šuma i nezakonitog zaduživanja drugog smislena i učinkovita strategija koju mogu bezbrižno jahati i tako opstati na političkoj pozornici. U rogu na zapadu Bosne narod je umoran od onih koji politiku tumače kao polje pohlepe i zone neprijateljstva i praktike „mi ili oni“. Blokada aktuelne vlasti je prolazno stanje što ne znači da ona može trajati. Međutim, na programu mahnitosti ne može se formirati parlamentarna većina. Političku moć u Skupštini mogu vratiti najviše zastupnici SDA, jer ima mandat birača. No, SDA je trenutno na koljenima, teško poharana „bakirizmom“ i posve nerazboritim razdorom unutar stranke. Politika razbijanja svoje zastupničke jezgre posve je bljaf, unutar SDA je potrebno uvažavanje i suradnja različitosti! Ali u toj narodnjačkoj stranci vlada otvoreno nepovjerenje, jedni drugima su kamen u cipeli, međusobno se doživljavaju kao opasnost i prijetnja. Raskol u stranci i suprotstavljenost generalna je politika jednog dijela od cjeline. Ozdravljenje grogiranog pacijenta moguće je ako se kriza učini neisplativom. Da bi se normaliziralo stanje na krajiškoj političkoj estradi valjalo bi resetirati skupštinsku većinu sa zastupnicima SDA u punom kapacitetu povjerenih mandata pod uvjetom da je nova vlast kadra gurnuti ustranu nesposobnost u izvršnoj vlasti. Neće valjda nestručnost i nesposobnost postati jedna od značajki po kojoj će Krajina trajno pamtiti sve dosadašnje vlade. Hasan ZULIĆ