Kako osmisliti reformski plan političke agende za izbore 2016. godine

Piše : Hasan Zulić

Bihaćki maturanti, Gradski trg, 31. 05. 2016. „Ne treba nam bolje, ovo je najbolja najgora situacija na svijetu“. „Mi odlazimo“! – piše na ogromnom transparentu, na kojem su svoje potpise utisnuli svi prisutni svršeni srednjoškolci Grada Bišća.main_bihac

Predizborna kampanja za lokalne izbore nečujno je ušla u USK s prvim vjesnicima proljeća, asfaltiranjem, od prošlih izbora nedovršenih uličica, sokaka i progana, nastavljena u mubarak mjesecu ramazana, glamuroznim iftarima na trgovima i u džematima, uglavnom novcem poreskih obveznika i nameta građana. Cilj ove političke agende je zakrčenje bilo kakvog trećeg puta, koji bi dolaskom na vlast pokušao izbaciti općinu/grad naprijed, a isisani novac iz budžeta fiskalno zatomio. Vježba se priča kako će iz staklenog zvona provincijske politike koja nam uređuje svakodnevni život, izdimiti duh korupcije: nepotizam, kriminal, lažno dušebrižništvo, financijska bahatost i igrokazi na političkoj sceni (kriminal i korupcija najizraženiji su u oblasti poslovnog planiranja i građenja, javnim nabavkama i raspolaganju općinskim građevinskim zemljištem), kako će se u poduzetništvu i obrtu otvoriti obilje radnih mjesta i zaustaviti odlazak mladih, a za njima i cijelih porodica u razvijeni svijet. Noćna mora budućih političara je kako će biračima objasniti porezne olakšice i druge uvjete koji će omogućiti poslovanje, ali i zanimljiv i privlačan život, da se to odnosi na kvalitetu života, ali i na ozračje i klimu pozitivnog raspoloženja i optimizma, kada je riječ o razvoju zavičaja. Nakon što je Centralna izborna komisija BiH ovjerila kandidatske liste političkih stranaka i koalicija za učešće na Općinskim izborima 02.10.2016., svi politički subjekti dobili su „time“ za predstavljanje svog programa. Koristeći političku vještinu iznošenja svojih staregijskih ciljeva i sadržaja političke partije, putem svojih izabranika s kandidatske liste, žele da zadobiju moć potrebnu za postizanje ličnih i stranačkih ciljeva, uključivo i uspostavljanje on–line veze i kontakte, te uvjeravanje izbornog glasačkog tijela. Važna pretpostavka uspješnosti znatnim dijelom je temeljena na umijeću da dobije vlastiti dio političke moći i spriječe protivnike da je oduzme. Političarima je važan dio njihovog posla uvjeravanje i pridobivanje što većeg broja glasova za ponuđene ciljeve i rješenja, da se prevladaju otpori, nesporazumi, predrasude, učine kompromisi i sl. Kako se u poraću sporo ili nikako ne mijenja ekonomsko – socijalni obrazac, općine i Grad Bihać imaju jaku potrebu za snažnim reformskim paketom mjera koji će promijeniti sterilno uvjerenje i ukloniti prepreke, te građanima konačno unijeti nadu u bolju sutrašnjicu; primjerice, potaknuo kotač svakog razvoja – entuzijazam, masovno poduzetništvo, strategiju za razbijanje glomazne administracije. Generalno rečeno, izlazak iz krize mogu osigurati opće mjere: preobražaj pravnog okvira, uvođenje reda i poštivanje zakona u svim podučjima poslovne aktivnosti, sređivanje javnih financija, nova uspostava i pojefitinjenje javne djelatnosti, te oporavak i  rast realnog sektora. Samo postizanje rezultata na sva četiri pravca mogu osigurati bolji standard i uređenje javnih financijama. Lokalna zajednica ima jaku potrebu unapređenja poslovnog ambijenta, ali i potrebu poboljšanja uvjeta poslovanja poslovnih subjekata. A smanjenje i ekonomičnost parafiskalnih nameta nužna je za stvaranje povoljnog poslovnog okružja kako bi se omogućio rast općinskog gospodarstva koji je pokretač ekonomskog razvoja.bihac.mladi_

Valja izvršiti promjene i postaviti cijelu smjesu razrađenih poticajnih mjera kojima se želi privući direktne strane investicije, administrativni aparat u svakom trenutku mora biti na raspolaganju ulagačima, od početka do završetka njihovih poslovnih projekata. Nužno je, također, investitorima omogućiti povlastice, popuste na cijenu zemljišta i osigurati infrastrukturu u poslovnoj i industrijskoj zoni, do oslobađanja plaćanja određenih nameta u nadležnosti lokalne zajednice. Cilj „friendly“ sredine povoljne za investicije je dobijanje njemačkog certifikata BFC (Business Friendly Certification in South East Europa). Kako sačiniti reformski plan za predizbornu agendu 2016? Provodljiv reformski plan političke stranke ne smije imati više od šest tačaka, koje se mogu ispisati na najviše tri stranice teksta razumljivim jezikom. Valja plan da pruži odgovore na sva ključna ekonomsko – socijalna pitanja i ponudi rješenje za konačan izlazak iz krize, uz nužne reforme. Uvijek se može više, bolje, jače i pametnije raditi za boljitak građana! Za Veliku Kladušu, primjerice predlažem reformski plan Partnerske grupe „Unaprijedimo Kladušu zajedno“. U biltenu od 1. do 5. broja nalazi se, između ostalog, i zahtjevne promjene lokalne uprave, poreznog rasterećenja, povećanje konkurentnosti općinskog gospodarstva, te reforma lokalne uprave i javnih preduzeća. U mjeri sagledanih grešaka temeljenih na analizi pređenog četverogodišnjeg mandata, razlučiće se lažni mesije od pravih promicatelja dobra građana, prodavače have od ozbiljnih političara. Svi predizborni planovi političkih stranaka, od dejtonskog mira, bili su pola eseji, kupusare, bezidejni, liste nerealnih želja lišenih vizije, ideja i realiteta vremena. Valja građanima predstaviti politički rad suprotan od ovog bajatog i neučinkovitog i ljude stručne, časne i zavičajnoljubne političke kadrove. Onomad je jedan čovjek, na pitanje šta misli o predstojećim izborima i smjeni kadrova na pozicijama vlasti rekao: „Ljudi su kao baterije, izvori električne energije. Isprazne se poslije nekog vremena i treba ih onda mijenjati“. Trebamo građanima predstaviti ljude koji govore kratko, jezgovito i jasno, koji će preuzeti odgovornost za smanjenje općinskog administrativnog ustroja, smanjenje parafiskalnih nameta, borce protiv korupcije i organizovanog kriminala, istinske narodne tribune koji će služiti narodu i građanima. Sve ovo i nešto drugo stane u tri stranice teksta. zulic.hasan@bih.net.ba