O blokadi Općinskog vijeća i Revizorskom izvještaju „Komunalija“ za 2019. god.

DNZ BiH – Krajiška stranka danas je priredila press konferenciju za medije kojoj su pristupili predstavnici Radija Velika Kladuša, Trend Radija i ReprezenT-a a na ponuđenu temu „Blokada rada Općinskog vijeća Općine Velika Kladuša“ i „Izvještaj o finansijskoj reviziji JKUP „Komunalije“ d.o.o. Velika Kladuša za 2019. godinu“. Prisutnim novinarima obratili su se Dinko Ljubijankić, predsjednik Kluba vijećnika DNZ BiH – Krajiška stranka u Općinskom vijeću i Admil Mulalić, predsjednik DNZ BiH – Krajiška stranka.

Dinko Ljubijankić je govorio o „Blokadi rada Općinskog vijeća“ koja je već duže vrijeme aktuelna a posebno je ona aktuelna nakon posljednje odluke Kolegija kako isti neće više održavati svoje sjednice dok se donesene odluke i zaključci te drugi akti iz ranijeg perioda ne objave u Službenom glasniku Općine Velika Kladuša.

Ljubijankić je podsjetio na činjenicu da Općinsko vijeće nije funkcionisalo punih šest mjeseci zbog nezakonite naredbe općinskog načelnika kojom brani saradnju državnih službenika sa Općinskim vijećem. Ljubijankić međutim nije podsjetio da su vijećnici i za tih šest mjeseci nerada uredno primali visoke honorare i druge prinadležnosti, a podsjećamo da je to bilo u doba korone. Pomenuta naredba jeste presedan jer važne  odluke i zakoni od značaja za građane nisu uopće razmatrani, a samim time niti su stavljene u primjenu. Posebno je Ljubijankić apostrofirao kako vijećnici nisu razmatrali Izvještaj o radu i poslovanju JKP „Komunalije” za period  2018. i 2019. godina te Plan rada za tekuću, 2020 godinu. Ljubijankić je podsjetio i na bitne odluke Općinskog vijeća koje ovlaštenici općinskog načelnika ne žele objaviti u Službenom glasniku a time i provesti, a što je, tvrdi Ljubijankić, sve na štetu građana Velike Kladuše. Jedne od tih odluka se sjećamo kroz objave u više navrata na ovom Portalu a odnosi se ukidanje tzv. bijelog kruha kojeg u USK-u mogu konzumirati jednino političari i službenici Velike Kladuše a nakon odrađenog mandata. Neprovođenje naredbe već slijedeće godine građane Velike Kladuše – poreske obveznike, koštati će oko 500.000 KM. – Općinsko vijeće nije razmatralo Izvještaje Udruženja za zaštitu nezaposlenih dioničara za posljednje tri godine, nisu razmatrani Izvještaju o utrošku sredstava za “Kladuško proljeće” iz 2017. godine, “Kladuško ljeto” i “Kladušku jesen” za 2108. godinu. Niti za “Kladušku zimu” za koju su utrošena ogromna sredstva također nema izvještaja a to je zakonska obaveza tim prije što je za ove događaje potrošeno više stotina hiljada KM. Nisu realizirane odluke u vezi barijera za invalide, i brojne druge a sve zbog spomenute Naredbe općinskog načelnika, kazao je Dinko Ljubijankić.

„Alatuša“ iz redovnog poslovanja ne može pokriti troškove zaposlenih

Admil Mulalić, predsjednik DNZ-a je prisutnima govorio o zapažanjima iz Revizorskog izvještaja Ureda za reviziju FBiH o financijskom poslovanju JKUP „Komunalije”, koji je ovaj Ured za reviziju karakterisao kao „Mišljenje s rezervom“. -U Izvještaju ne postoji niti jedna stavka za koju je konstatovano da je u skladu sa zakonom tj. da je dobra. Kriminalne radnje u samom preduzeću su razlog zbog kojeg Općinsko vijeće nije imalo priliku razmatrati Izvještaj o radu za 2018. i 2019. godinu, niti ima Plana rada za 2020. godinu. Iz izvještaja se može zaključiti da ovo preduzeće bez dotacija iz općinskog budžeta nije u stanju podmiriti ni troškove plaća. Uvidom u dokumentaciju utvrđeno je da je 11.9.2019. godine društvo dostavilo izvještaj u kome se navodi da su sredstva utrošena za povećanje udjela u Pravno lice „Alatuša” u iznosu od 700.000 KM, a kad se tome pridoda 200.000 KM pozajmice „Alatuši” iz prošle godine, te da je za bruto plaće iskorišteno 1.535.000 KM, činjenica je da društvo ne može pokriti troškove zaposlenih iz redovnog poslovanja, kazao je između ostaloga Admil Mulalić.

U Izvještaju koji je u kopiji uručen prisutnim novinarima, stoji još i slijedeće zapažanje: U Izvještaju je prezentirano da ovo Javno preduzeće nije blagovremeno donijelo trogodišnji i godišnji plan poslovanja, za nabavku roba i usluga za osnovu djelatnost i dalju prodaju, preduzeće iako je bilo obavezno nije u potpunosti primijenjivalo odredbe Zakona o javnim nabavkama, dio nabavki roba i usluga vršilo je bez provođenja postupka javnih nabavki, rashodi su potcijenjeni a imovina (potraživanja) i finansijski rezultat precijenjeni, kao i da finansijski podaci ukazuju na činjenicu da preduzeće iz redovnog poslovanja ne može bez dotacija Općine ni da pokrije troškove zaposlenih.

-Preduzeće ima i visoke dugoročne i kratkoročne finansijske obaveze koje podrazumijevaju zaduživanja po osnovu jednog dugoročnog i više kratkoročnih kredita. Kratkoročna pozajmicu svom zavisnom društvu „Alatuša“ u iznosu od 200.000 KM nije vraćena u datom roku, istakao je Mulalić i poručio da su ovo dovoljni dokazi da su se njihova ranija strahovanja obistinila i da je preduzeće u krajnje teškom položaju, a najveću štetu bi u konačnici mogli pretrpjeti radnici, na što je prisutni predstavnik ReprezenT-a dodao građane koji će sve to jednog dana morati platiti.

Priređivači ove press konferencije poručili su ovlaštenim zamjenicima općinskog načelnika da čim prije objave u Službenom glasniku sve odluke koje je Općinsko vijeće usvojilo kako bi iste postale operativne i mogle se provoditi, a posebno Upravi „Komunalija“ da što prije podnesu ostavku jer njihov način rada vodi ovo preduzeće u totalnu propast. Esad ŠABANAGIĆ