U cijelosti kao uvod za aktuelni problem sa garažama u Velikoj Kladuši koje su po kvadratu skuplje od cijene kvadrata stana, objavljujemo apel općinske vlasti koji je objavljen na Općinskoj stranici i na lokalnom Radiju Velika Kladuša. Garaže su u početku izgledale kao lijep i pozitivan projekt, međutim, zbog načina na koji je realiziran i zbog sredstava kojima je financiran, a obavijen velom tajne, sa njegovom realizacijom je zapelo i pored tvrdnje da je sve rađeno uz poštivanje svih pozitivnih zakonskih propisa koji regulišu predmetnu oblast. Da li je baš tako kako vlast tvrdi, pročitajte u nastavku u kojem se problem sagledava iz više uglova.
Poznato je da ReprezenT ruši idealizovanu sliku aktuelne vlasti, što činimo i ovim prilogom svjesni da ćemo naići na brojne negativne komentare i jezik mržnje onih koji podržavaju kriminal, bezakonje i netransparentan stil vladanja.
Ko to od vijećnika Općini Velika Kladuša pričinjava direktnu štetu
Općina Velika Kladuša je u svojstvu investitora izvršila izgradnju pomoćnih objekta – 27 garaža u ulici Tone Hrovata na parcelama označenim kao k.č. br. 1607/7 i k.č. 1607/6 k.o. Velika Kladuša, uz prethodno pribavljene potrebne dozvole za izgradnju. Općinsko vijeće Općine Velika Kladuša je na 28. sjednici održanoj dana 01.07.2019. godine donijelo Odluku o načinu i uslovima raspolaganja nekretninama – 27 garaža radi prodaje. Na temelju odluke vijeća i Pravilnika o postupku javnog konkursa za raspolaganje nekretninama u vlasništvu Federacije BiH, općinski načelnik Općine Velika Kladuša raspisao je Javni oglas za prodaju predmetnih garaža putem licitacije koja je održana dana 29.08.2019. godine. Postupak javnog nadmetanja-licitacije provela je Komisija imenovana također od strane Općinskog vijeća.
U postupku javnog nadmetanja-licitacije prodano je osam garaža od ukupno 27, te je za prodaju preostalih 19 garaža Općinski načelnik raspisao ponovni javni oglas o prodaji, u skladu sa Pravilnikom o postupku javnog konkursa za raspolaganje nekretninama u vlasništvu Federacije BiH. U ponovljenoj licitaciji prodane su 2 garaže, što znači da je nakon ponovljene licitacije ostalo 17 neprodanih garaža.
Nakon završene procedure prodaje u postupku javnog nadmetanja-licitacije, znatno je porastao interes građana za kupovinu preostalih garaža neposrednom pogodbom. Nadležna služba za prostorno uređenje, imovinsko-pravne i geodetske poslove zaprimila je nekoliko zahtjeva za kupovinu garaža neposrednom pogodbom, a svakodnevno zaprima upite građana o načinu kupovine predmetnih garaža.
Članom 10. stav 2. i 3. Pravilnika o postupku javnog konkursa za raspolaganje nekretninama u vlasništvu Federacije BiH, propisano je da ukoliko ne uspije ni ponovljena licitacija, smatra se da je javno nadmetanje bezuspješno i u tom slučaju raspolaganje nekretninom može se izvršiti neposrednom pogodbom.
Budući da su ispunjene sve zakonske pretpostavke za neposrednu pogodbu i imajući u vidu podnešene zahtjeve građana za kupovinu garaža neposrednom pogodbom, Općinski načelnik je putem nadležne službe Općine Velika Kladuša više puta upućivao prijedlog Odluke o prodaji garaža neposrednom pogodbom Općinskom vijeću na usvajanje, ali isti prijedlog nije usvojen od strane Općinskog vijeća, jer nije dobio potrebnu većinu, preciznije 14 glasova je bilo ZA, 1 PROTIV dok je 9 bilo suzdržanih. Ova odluka je preduslov za pribavljanje mišljenja pravobranilaštva o daljnjoj proceduri zaključenja ugovora između općine kao vlasnika garaža i zainteresiranih kupaca, kao i za notarsku obradu samih ugovora.
Onemogućavanje prodaje preostalih garaža neposrednom pogodbom, neusvajanjem od strane vijeća odluke o prodaji neposrednom pogodbom, iako su ispunjeni svi zakonski uslovi, pričinjava se direktna šteta Općini Velika Kladuša, jer je Općina kao investitor uložila vlastita novčana sredstva za izgradnju garaža i uređenje parkirnih prostora u neposrednoj blizini istih. S obzirom da se radi o investiciji Općine Velika Kladuša, zbog nemogućnosti prometovanja predmetnim garažama na način predviđen pozitivnim zakonskim propisima, Općina Velika Kladuša neće uspjeti vratiti uložena novčana sredstva niti ostvariti bilo kakvu korist od svog ulaganja.
Ovaj projekat izgradnje i prodaje garaža je početna faza dugoročnog projekta urbanizacije i opremanja uže gradske jezgre, otpočetog na osnovu Zaključka Općinskog vijeća donijetog na 8. sjednici dana 18.05.2017. godine, te bi se novčana sredstva ostvarena od prodaje ovih garaža koristila za naredne projekte uređenja grada.
Napomena: Sva dosadašnja procedura, počev od pribavljanja potrebne dokumentacije za izgradnju garaža pa do postupka prodaje putem licitacije izvršena je uz poštivanje svih pozitivnih zakonskih propisa koji regulišu predmetnu oblast. (*)
Sve je rađeno naopako pa se od opozicije traži da to popravi
Ejub Keserović (SDA) – Svaku izgradnju treba podržavati i mi se tako odnosimo! I izgradnja garaža je podržana jer smatramo da se time dobiva na ljepoti grada a grad se uređuje i urbanizira. Međutim, time je od zgrada i stanara uzet prostor a izgrađeno 27 garaža i 17 obilježenih parking prostora, što ne zadovoljava ni jednu trećinu stanara. A zbog velike cijene i nemogućnosti kupovine od toga je prodano svega 10 garaža i stanari su dovedeni u situaciju da nemaju gdje parkirati svoje vozilo. Nakon već provedenih radnji, a shodno „Zakonu o stvarnim pravima FBiH“ ono je neophodno pristupiti prodaji preostalih garaža neposrednom pogodbom. Jer nakon dvije neuspjele licitacije slijedi javno oglašavanje bezuspješnim a nekretninom se raspolaže neposrednom pogodbom, a za šta Općinsko vijeće mora donijeti svoju Odluku. Vjerovatno će na kraju ta Odluka i biti donešena, ali šta sa stanarima koje dovodimo u nepovoljan položaj, jer nemaju garaže, nemaju svoj parking prostor i svoja vozila moraju parkirati negdje u gradu, dalje od svog stana. U tome je problem! Za bilo šta kriviti opoziciju je apsurd, jer da je opozicija u situaciji da odlučuje i donosi odluke onda nebi bila opozicija, već je samo treba kriviti što se ne izbori da iz opozicije pređe u vlast.
Dinko Ljubijankić (DNZ) – Naime prava je istina da su oni (vlasti) mimo Općinskog vijeća i mimo saglasnosti stanara ili bilo kakve javne rasprave počelo da gradi te garaže. Kad su ih završili e onda su tražili saglasnost Općinskog vijeća za prodaju. Ja lično sam išao amandmanom da se cijena snizi na 700 KM iako mislim da je i ovo skupo za te garaže a kamoli 1.000 KM po kvadratu. Oni nisu to prihvatili već su počeli praviti pritisak preko njihovih medija. Da bi im pokazali da ne opstruišemo usvojili smo odluku o prodaji u vidu licitacije na koju bi prvenstveno prednost kupovine imali stanari. Bila prva, pa druga aukcija i rezultat je prodano 10 od 27 garaža. Znači, malo više od 1/3. Tad smo govorili da je to naopako da nije cijena u redu a niti način gradnje. Preko tog izvlače novac „Komunalijama“ iako je morao biti javni najtecaj za to. Stanarima koji nisu u prilici nisu omogućili mjesta za parkiranje bar ne u dovoljnim količinama. Vizuelno lijepo izgleda ali funkcionalno je promašeno. Od ovih 10 garaža što su prodane mislim dvije su kupili stanari koji žive stvarno u Velikoj Kladuši. Ostale su kupili vlasnici poslovnih prostora i ljudi iz inostranstva. Kad se donese Odluka o slobodnoj prodaji i sami možete zaključiti ko ima pravo i ko će kupiti te garaže. U konačnici stanari koji žive u diletacijama ovih zgrada će biti najveći gubitnici.
Fuad Sulejmanagić (A-SDA) – Tako to biva kada se ne uvažava mišljenje drugog i drugačijeg, a u većini slučajeva u Općinskom vijeću je, nažalost, takva situacija već duže vrijeme. Ukazivali smo na visoku cijenu, davali prednost stanarima koji žive u pomenutim zgradama i ono što je najbitnije je da smatramo da Općinski organ uprave i Komunalno preduzeće ne trebaju ostvariti dobit iz ovih garaža jer su oni servis građana, koji treba da olakša, a ne da otežava život građana.
Zašto su općinske garaže u Velikoj Kladuši skuplje od podzemnih
Ibrahim Đedović (poduzetnik) – U natječaju za prve garaže jedan od uvjeta je bio da firma mora imati 100 fizičkih radnika, te da mora imati dipl. ing. zaštite okoliša i hrpu drugih uvjeta. Sve u svemu, samo što nisu napisali „ovo mogu raditi samo Komunalije“. Cijena radova od 450.000 KM višestruko prevazilazi realnu-tržišnu cijenu građevinskih radova, ali nije ni čudo kada se zna ko to radi. Stanari su izgubili parking mjesta, pa se postavlja pitanje gdje sa autima? Broj garaža ni blizu ne odgovara broju stanara, pa su oni očekivali gužvu i visoku cijenu, da zarade – otmu što više…, ali su dobili revolt i dva propala natjecaja za prodaju. Umjesto da se zamisle i razmisle što rade oni idu za starim, okušanim receptom – krivi su drugi. Ovaj put opozicija. Ali, to im ne smeta da počinju nove, na Redžića ogradama. Natjecaj nisam vidio nigdje, kažu da je objavljen u Dnevnom listu, novini koju ovdje niko ne čita. Sada je 20 garaža 350.000 KM, ili preko 20.000 po garaži, čija je površina od 15-20 kvadrata… Tako da ispada cijena kvadrata garaže na otvorenom približno jednaka cijeni kvadrata polovnog stana sa vlasničkim listom, a kod garaža je to samo cijena radova…Postavlja se pitanje ostalih troškova? Zemljište, takse i rente, projektna dokumentacija…Naravno S.E.N.S.A je predodređena za nadzor, stvarno ne znam po kojoj cijeni. Sada optužuju opoziciju da zbog njih trpe štetu, a svakom stanovniku, obrtniku, poljoprivredniku i privredniku oni ne rješavanjem zahtjeva u zakonskom roku nanose ogromne štete, ali to, po njima, nije bitno…Njima mora biti potaman, a mi neka pocrkamo…Garaže su, koliko je meni poznato, prodavali po cijeni od 20-22.000 KM. Ja podzemne garaže sa toplim mostom – jer su u zgradi i iz garaže se ide u lift, pa u stan što se ne može porediti sa njihovim – vanjskim, prodajem po cijeni od cca 1.000 KM po kvadratu.
Zbog podaničkog mentaliteta vlast s pravom Kladuščane smatra blećcima
Nakon paničnog apela u vezi sa nazivima naselja, ulica, trga… evo još jednog apela prema opoziciji vezanog za drugi problem aktuelne vlasti a odnosi se na problem prodaje izgrađenih garaža. Kada su se garaže samovoljno gradile bez bilo kakvih konzultacija ili odluka Općinskog vijeća, došlo se u ćorsokak iz kojeg nema izlaza bez opozicije do koje aktuelna vlast drži koliko do lanjskog snijega. Sam naslov apela kako Općinsko vijeće blokira prodaju novoizgrađenih garaža, još jedan je šamar opoziciji a posredstvom njih i Kladuščanima općenito. Autori apela smatraju Kladuščane blećcima koji bi trebali prihvatiti podjednaku odgovornost vlasti, dakle pozicije i opozcije. Ni jednom riječju se ne spominjen činjenica da od marta 2018. godine, baš od vremena kada se ulazilo u projekt gradnje garaža, Velika Kladuša nema vlasti.
Zahvaljujući toj (ne)sretnoj okolnosti (kako za koga) vladajuće strukture u Velikoj Kladuši i ovim primjerom sa garažama nastavljaju upravljati Općinom, u svom stilu, netransparentno, bahato, nedjelotvorno i sa obilježjima kriminala i korupcije a to im uspijeva zahvaljujući vrlo niskoj političkoj kulturi Kladuščana koja je rezultat, prije svega, podaničkog mentaliteta, bez svijesti da podanici mogu igrati vrlo važnu političku i sveopću ulogu u ovoj općini, ali ne igraju. Ne igraju, nažalost ni Kladuščani, a niti opozicija. Eto, opozcija je po ko zna koji put kriva za promašaje vlasti, ovoga puta za sve promašaje i probleme sa garažama. A kada su ove garaže u pitanju, treba kazati slijedeće, pojašnjenja radi, da je gradnja pomenutih garaža započela 20. marta 2018. godine i prvi je to put da se Općina Velika Kladuša pojavljuje kao investitor projekta namijenjenog tržištu, a izvođač radova JKUP „Komunalije“. Zašto je Općina Velika Kladuša investitor i poduzetnik, kao niti jedna općina u Državi, čitatelji mogu sami zaključivati na osnovu prezentiranih činjenica. Sve u svemu, završena je gradnja 27 garaža, 17 parking prostora na otvorenom te tri mjesta za invalide. Izgrađeno je 7 garaža dimenzija 7×5 m2, 12 garaža 5,30×3 m2 i 8 garaža 6×3 m2. Ideji za gradnju garaža niko nije mogao a niti je prigovorio, čak je odluka na sjednici OV donešena jednoglasno da se prodaja obavi putem licitacije. No, način na koji je sve to rađeno i sada se radi više je nego sporan o čemu su više kazali naši sagovornici, i to oni koje vlast proglašava kočničarima realizacije projekta. Opoziciji je poznato, pa uglavnom i ovdašnjoj javnosti, da je prodajna cijena kvadrata podzemne garaže, pored lifta, povoljnija od proizvodne cijene koju je postigla Općina kao investitor i poduzetnik. Opozicija ne prihvata da na takav način Budžetom upravlja (ne)postojeća vlast i da troši, krade, kroji i prekraja sve po svojoj mjeri i svom ćeifu. Dok je opozicija sve to nijemo i zbunjeno posmatrala javnost ih je prozivala da i oni čekaju neki hajr od Babinih „velikih projekata“. No ništa. I nikad, do sada, nije bilo ništa osim tlačenja i potkradanja. Rješenjem s početka 2018. godine Sulejman Silić je imenovan za „voditelja svih projekata građenja za objekte čiji je investitor Općina Velika Kladuša i za objekte u kojima Općina Velika Kladuša ima svoj interes”, i to je posebna priča, u Velikoj Kladuši općepoznata. Ovaj „arhitekta“ svega i svačega u Općini preko „svog“ projektnog biroa S.E.N.S.S.A. izvlači ogromna sredstva iz Budžeta, i vlast od opozicije očekuje da to podrži. Sve građevinske projekte i usluge nadzora za Općinu direktnom pogodbom Silića i općinskog načelnika odrađuje pomenuti projektni biro pa je tako projektirao i vršio nadzor gradnje garaža u ulici Tone Hrovata o čemu govore naši sagovornici.
U ponedjeljak je nova sjednica Općinskog vijeća na čijem će se dnevnom redu ponovo naći i ulice i garaže. Biti će zanimljivo kako će reagirati i pozvani i prozvani krivci za nastalo stanje u oba slučaja – dakle opozicija! Esad ŠABANAGIĆ