VELIKA KLADUŠA – U ponedjeljak, 29. januara, održana je 16. redovna sjednica Općinskog vijeća Općine Velika Kladuša, prva u ovoj kalendarskoj godini. Sjednici kojom je predsjedavao Fikret Bašić, prisustvovala su 24 vijećnika od njih 28 ukupno. Na dnevnom redu se našlo 17 tačaka, dvije su skinute a dodana jedna Inicijativa Kluba vijećnika Laburističke stranke. U okviru vijećničkih pitanja šest vijećnika postavilo je deset vijećničkih pitanja koja se uglavnom odnose na aktuelna dešavanja u Velikoj Kladuši, a najviše u Javnom preduzeću „Komunalije“ čiji je vršilac dužnosti direktora Alen Šahinović podnio neopozivu ostavku, koju je on okarakterisao da dolazi iz tehničkih razloga a ne iz onih o kojima Čaršija bruji. Sve u svemu, Šahinović je odgovarajući na vijećnička pitanja još jedan puta pokazao da ne uvažava vijećnike i Općinsko vijeće koji su osnivači ovog Javnog preduzeća. Naime, mimo znanja osnivača u preduzeću „Komunalije“ osnovano je novo javno preduzeće te preduzeće zaduženo za novih 1,5 miliona KM a bez znanja i učešća osnivača, dakle Općinskog vijeća. Najviše rasprave bilo je na liniji dvojice “kulturnjaka”, Fikreta Abdića-Tode, vijećnika i Zlatka Dizdarevića, direktora (ne)postojećeg Centra za kulturu. Njihova rasprava i međusobna optuživanja zapravo je pokazala nemoć institucija sistema da rješavaju probleme odnosa sa javnim preduzećima pa ih stoga prenose u Općinsko vijeće. Međusobne optužbe su ozbiljne i traju mjesecima, a Nadzornom odboru uskoro po drugi puta ističe mandat vršioca dužnosti. Sveukupnom dojmu neozbiljnog rada i odgovornosti pridonio je predsjedavajući koji je, zamislite, konstatirao, kako su u Općinsko vijeće pristigli izvještaji o radu „Komunalija“ za 2012.. 2013., 2014., 2015. i 2016. godinu. Smiješno, zar ne, sada razmatrati ove izvještaje. Međutim, tako to rade, odnosno dozvole da se radi u ovom Općinskom vijeću. I na kraju, svakako je zanimljiva izjava Alena Šahinovića, koji će ubuduće u „Komunalijama“ obavljati dužnost izvršnog direktora, kako niti jedan novoprimljeni radnik nije primljen u stalni radni odnos već na određeno vrijeme. Direktorica Centra za socijalni rad Emira Veljačić, je istakla kako su izdvojena sredstva i kako će ove godine krenuti sa radom javna kuhinja.   U nastavku su podršku vijećnika dobile Odluke o imenovanju Parka Omladinske radne brigade „7 sekretara SKOJ-a“, te o imenovanju Odbora za organizaciju i obilježavanje 23. februara – Dana Općine Velika Kladuša. Također, podršku vijećenika dobio je i set materijala o stipendiranju studenata u akademskoj 2017/2018. godini, Odluka o stipendiranju studenata, Pravilnik o dodjeli stipendija i Odluka o imenovanju Komisije za dodjelu stipendija. Općina Velika Kladuša će u tekućoj akademskoj godini stipendirati 120 studenata prvog i drugog ciklusa studija po Bolonjskom sistemu, kao i studente I-VI godine po starom sistemu školovanja sa područja općine Velika Kladuša koji ispunjavaju opće i posebne uslove propisane Pravilnikom o dodjeli stipendija. Usvojenom Odlukom predviđeno je da će Općina Velika Kladuša dodijeliti i po četiri stipendije za studente deficitarnih zanimanja, a za ove namjene u Budžetu je izdvojeno 240.000 KM. Mjesečni iznos stipendije je 200 KM, jednak je za sve stipendiste i isplaćuje se za 10 mjeseci za period od oktobra 2017. do jula 2018. godine.Općinsko vijeće usvojilo je i Izvještaj o svom radu za 2017. i Program rada za 2018. godinu. Zanimljiva rasprava vođena je po informaciji o stanju u osnovnim i srednjim školama na području Velike Kladuše u minuloj godini. Utvrđen je evidentan pad broja učenika u posljednim godinama u svim velikokladuškim školama. U posljednjih pet godina broj učenika osnovnih škola je smanjen za 377 učenika ili 7,8%, a broj  učenika koji upisuju velikokladuške srednje škole konstantno opada a taj pad u ovom periodu iznosi 227 učenika ili za gotovo 15,9%. Posljedice ovakvog stanja su smanjene nataliteta i odlaska porodica sa djecom u inostranstvo. Na kraju, usvojen je Izvještaj o realizaciji manifestacije „Općinske sportske igre 2017“, te Informacija o provođenju Zakona o slobodi pristupa informacijama za 2017. godinu. Također je usvojena Inicijativa po hitnom postupku Kluba vijećnika Laburističke stranke BiH, a kojom se zadužuju Službe za građenje, komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša i opću upravu i društvene djelatnosti te koje imaju pristup Arhivi Jedinstvenog općinskog organa uprave da u skladu sa važećim propisima izvrše potpunu reviziju evidencije registriranih raseljenih lica i povratnika na području općine. Esad ŠABANAGIĆ